زمان مطالعه: 2 دقیقه

فیشینگ کارهای حرفه‌ای در البرز 630 کارت بانکی را هک کرده بودند

رییس پلیس فتا البرز از دستگیری اعضای باند پنج نفره ای که به طور گسترده در سطح کشور اقدام به برداشت غیرمجاز(فیشینگ) از کاربران کرده بودند، خبرداد.
05 تیر 1402
شناسه : 97590
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97590
172+
بالا
رییس پلیس فتا البرز از دستگیری اعضای باند پنج نفره ای که به طور گسترده در سطح کشور اقدام به برداشت غیرمجاز(فیشینگ) از کاربران کرده بودند، خبرداد.

حادثه 24 - رییس پلیس فتا البرز از دستگیری اعضای باند پنج نفره ای که به طور گسترده در سطح کشور اقدام به برداشت غیرمجاز(فیشینگ) از کاربران کرده بودند، خبرداد.

سرهنگ رسول جلیلیان روز دوشنبه اظهار کرد: درپی شکایات متعدد به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس این استان قرار گرفت.

 وی اضافه کرد: با تلاش شبانه روزی کارشناسان و اقدامات پیچیده پلیسی متهمان در یکی از استان های شمال غربی کشور شناسایی شدند.

وی گفت: ماموران این استان با نیابت قضایی به استان مورد نظر اعزام و پنج نفر را دستگیر کردند و از مخفیگاه آنها تعدادی گوشی تلفن همراه، بیش از هشت هزار و ۵۰۰ قطعه اطلاعات کارت بانکی و تجهیزات رایانه ای کشف شد.

جلیلیان خاطرنشان کرد: متهمان با ترفند سامانه ثنا و سهام عدالت طعمه های خود را از طریق شبکه های اجتماعی داخلی شناسایی و با ورود به حساب کاربری ، قدام به خالی کردن حساب بانکی می کردند.

رییس پلیس فتا البرز بیان کرد: ارزش ریالی کلاهبرداری تاکنون ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است .

وی یادآورشد: اکنون ۶۳۰ مالباخته از سراسر کشور شناسایی شدند و چنانچه افرادی به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند به پلیس فتا استان البرز مراجعه کنند.

وی از کاربران خواست به هیچ وجه لینک پیامک های ناشناس و مشکوک را باز نکنند تا از هرگونه کلاهبرداری مجازی پیشگیری شود.

وی گفت: سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده کرده برداشت غیر مجاز هرروزه رو به افزایش است .

رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

جلیلیان ، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواد ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه های این سایت بپردازند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

آخرین اخبار «حوادث البرز» را در صفحه حوادث البرز و حوادث کرج حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر