زمان مطالعه: 4 دقیقه

قتل پدر و دوست صمیمی به جای شکار گرگ و گراز

وقتی صدای خش‌خش آمد فکر کردم گراز آمده و اسلحه را به آن سو گرفتم و ماشه را چکاندم اما وقتی جلو رفتم فهمیدم به دوستم شلیک کرده‌ام.» این یکی از نمونه‌های حوادث تلخی است که براثر تیراندازی‌های اشتباهی رقم خورده و تاکنون جان افراد زیادی را گرفته است.
28 فروردین 1402
شناسه : 95727
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/95727
310+
بالا
وقتی صدای خش‌خش آمد فکر کردم گراز آمده و اسلحه را به آن سو گرفتم و ماشه را چکاندم اما وقتی جلو رفتم فهمیدم به دوستم شلیک کرده‌ام.» این یکی از نمونه‌های حوادث تلخی است که براثر تیراندازی‌های اشتباهی رقم خورده و تاکنون جان افراد زیادی را گرفته است.

حادثه 24 -  وقتی صدای خش‌خش آمد فکر کردم گراز آمده و اسلحه را به آن سو گرفتم و ماشه را چکاندم اما وقتی جلو رفتم فهمیدم به دوستم شلیک کرده‌ام.» این یکی از نمونه‌های حوادث تلخی است که براثر تیراندازی‌های اشتباهی رقم خورده و تاکنون جان افراد زیادی را گرفته است. در تازه‌ترین مورد نیز جوانی که می‌خواست به گرگ شلیک کند ناخواسته پدرش را هدف قرار داد و جان او را گرفت.

تازه‌ترین مورد شلیک اشتباهی در یکی از روستاهای اسلام‌آباد غرب واقع در استان کرمانشاه اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که یک گرگ به گله یکی از عشایر منطقه حمله کرده بود و گوسفندان را می‌درید. در این وضعیت بود که پسر جوانی یک اسلحه کلاشنیکف که در اختیار داشت را برداشت و شروع به تیراندازی کرد. او قصد داشت گرگ را هدف بگیرد و گوسفندان را از شر او خلاص کند اما ناخواسته به‌سوی پدرش تیراندازی کرد و شلیک گلوله‌ها به قیمت جان پدرش تمام شد. سرهنگ هوشنگ مبارکی، فرمانده انتظامی اسلام‌آبادغرب در این‌باره گفت:‌ پس از کشته شدن این مرد ۴۵ساله در زمین‌های کشاورزی، معلوم شد  پسر خانواده با نیت دور کردن گرگ تیراندازی کرده که به‌طور اشتباهی گلوله به پدرش اصابت کرده و باعث مرگش شده است. او ادامه داد: با تلاش مأموران اسلحه‌ای که با آن شلیک شده بود همراه با ۱۴فشنگ کشف شد و تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد.

تیراندازی ناخواسته به همسر و فرزند

گاهی نگهداری اسلحه ممکن است اتفاقات وحشتناکی را رقم بزند.  مثل حادثه‌ای که چند وقت قبل برای مردی روستایی افتاد و باعث شد که او بر اثر یک اشتباه جان دختر 10ساله‌اش را بگیرد. مرد روستایی که در روستایی در آبچندارچین شهرستان بویراحمد زندگی می‌کرد مشغول تمیز کردن اسلحه‌اش بود که ناگهان چند گلوله از آن شلیک شد. تیرهابه همسر و دختر این مرد اصابت کرد و جان دختر را گرفت.

2قربانی در شکارگراز

تعداد زیادی از حوادث مربوط به تیراندازی‌های اشتباهی معمولا در جریان شکار اتفاق می‌افتد. یکی از این حوادث مدتی قبل در جریان شکار گراز در روستای گویزیله از توابع شهر میرآباد سردشت رخ داد. 7نفر از اهالی روستای گویزیله سردشت برای شکار گراز به ۲دسته تقسیم شده بودند. گروه اول که در کمین بودند بعد از شنیدن صدای خش خش با اسلحه شکاری به سمت صدا تیراندازی کردند غافل از اینکه صدایی که شنیده‌اند صدای پای دوستان‌شان است. در این تیراندازی 2نفر از شکارچیان بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست دادند.

قتل رفیق به جای شکار آهو

حادثه مرگبار دیگری که در شلیک اشتباهی اتفاق افتاد به زمانی برمی‌گردد که چند شکارچی برای شکار آهو به جنگل‌های شمال رفته بودند.  این حادثه در اعماق جنگل‌های فریم کیاسر رخ داد. قربانی حادثه همراه دو نفر از دوستانش برای شکار به جنگل‌ رفته و به کمین آهو نشسته بودند که یکی از آنها با دیدن شکار  ماشه را چکاند. او منتظر افتادن شکارش بود اما با فریاد‌های دوستش فهمید که به جای آهو دوستش را هدف گرفته و گلوله به شکم او اصابت کرده است. به‌دنبال این حادثه 2شکارچی که جان دوست‌شان را در خطر ‌دیدند او را به بیمارستان منتقل کردند اما او روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد.

آخرین اخبار «حوادث کرمانشاه» را در صفحه حوادث کرمانشاه حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر