زمان مطالعه: 3 دقیقه

عملیات 20 ساعته هلال احمر برای نجات جان یک کوهنورد در کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از تلاش ۲۰ ساعته نیروهای امدادی این جمعیت برای نجات جان یک کوهنورد خبر داد و گفت: با اعزام تیم امدادهوایی عملیات امدادرسانی ادامه دارد.
22 بهمن 1401
شناسه : 94465
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/94465
254+
بالا
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از تلاش ۲۰ ساعته نیروهای امدادی این جمعیت برای نجات جان یک کوهنورد خبر داد و گفت: با اعزام تیم امدادهوایی عملیات امدادرسانی ادامه دارد.

حادثه 24 -  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از تلاش ۲۰ ساعته نیروهای امدادی این جمعیت برای نجات جان یک کوهنورد خبر داد و گفت: با اعزام تیم امدادهوایی عملیات امدادرسانی ادامه دارد.

رضا فلاح ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در پی سقوط یک کوهنورد در ارتفاعات کوه نشانه در منطقه سربیژن و تماس نیروهای مردمی و اورژانس علوم پزشکی شهرستان جیرفت و مرکز استان با جمعیت هلال احمر، بلافاصله 2 تیم امدادونجات هلال احمر شهرستان‌های جیرفت و ساردوییه به محل حادثه اعزام شدند، اظهار داشت: نیروهای امدادی هلال احمر در ساعت 15 روز جمعه مورخ 21 بهمن ماه به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه امدادگران پس از 6 ساعت پیمایش در ارتفاعات به فرد حادثه دیده دسترسی پیدا کردند، گفت: این کوهنورد حادثه دیده در قسمت‌های استخوان ماهیچه، ران، زانو و قفسه سینه دچار تروما شده است و نیروهای هلال احمر مصدوم را با اقدامات امدادوکمک های اولیه فیکس و در حالت استیبل قرار دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: به دلیل تاریکی و برودت هوا و یخ زدگی دیواره‌های کوه امکان انتقال و جابه‌جایی مصدوم به دامنه کوه مهیا نبود و آنها شب را در محل امنی در کوه پناه بردند.

وی با اشاره به اعزام تیم کوهستان شهرستان کرمان توسط بالگرد در ساعت 8 صبح امروز شنبه، 22 بهمن ماه به محل حادثه گفت: متاسفانه به دلیل وزش باد شدید و نامساعد بودن شرایط منطقه 3 تن از اعضای تیم امداد و نجات کوهستان از بالگرد در منطقه کوهستانی فرود آمدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار داشت: تیم امداد و نجات کوهستان کرمان صبح امروز پس از فرود از بالگرد با 2 ساعت پیمایش به فرد حادثه دیده دسترسی پیدا کردند و او را در بسکت جهت انتقال به دامنه کوه فیکس کردند.

وی با اشاره به اینکه عملیات امدادرسانی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در صورت امکان شرایط پرواز بالگرد در منطقه کوهستانی مصدوم توسط بالگرد به مرکز درمانی انتقال خواهد یافت.

فلاح از تلاش 20 ساعته نیروهای امدادی این جمعیت برای نجات جان یک کوهنورد خبر داد و گفت: با اعزام تیم امدادهوایی عملیات امدادرسانی به این کوهنورد آسیب‌دیده ادامه دارد.

روز گذشته یک تیم کوهنورد به تعداد 15 نفر به منطقه کوه نشانه در ارتفاعات سربیژن صعود کرده بودند که یک نفر از آن ها ارتفاعات سقوط کرده است و حال مابقی کوهنوردان مساعد است.

 آخرین اخبار «حوادث کرمان» را در صفحه حوادث کرمان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر