زمان مطالعه: 4 دقیقه

گاز گرفتگی جان 6مرد و یک زن را گرفت

این روزها گازگرفتگی به یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ‌ومیر در کشور تبدیل شده و هر روز خبر تازه‌ای در این‌باره منتشر می‌شود. در تازه‌ترین حوادث در 3حادثه جداگانه در استان‌های البرز و اصفهان 5نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند و شماری نیز مسموم شدند.
01 آذر 1401
شناسه : 92062
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/92062
290+
بالا
این روزها گازگرفتگی به یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ‌ومیر در کشور تبدیل شده و هر روز خبر تازه‌ای در این‌باره منتشر می‌شود. در تازه‌ترین حوادث در 3حادثه جداگانه در استان‌های البرز و اصفهان 5نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند و شماری نیز مسموم شدند.

  حادثه 24 -  این روزها گازگرفتگی به یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ‌ومیر در کشور تبدیل شده و هر روز خبر تازه‌ای در این‌باره منتشر می‌شود. در تازه‌ترین حوادث در 3حادثه جداگانه در استان‌های البرز و اصفهان 5نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند و شماری نیز مسموم شدند.

نخستین حادثه در یکی از روستاهای  کرج- چالوس واقع در استان البرز اتفاق افتاد. زن و شوهری برای گرم کردن خانه‌شان از بخاری استفاده کرده بودند، اما نشت گاز مونوکسیدکربن از دودکش این بخاری باعث مسمومیت و گازگرفتگی این زوج شد. زمانی که امدادگران به محل حادثه رسیدند آنها بی‌حال روی زمین افتاده بودند و شواهد نشان می‌داد که بر اثر استنشاق گاز مونواکسیدکربن به‌شدت مسموم شده‌اند. در این شرایط بود که با انتقال آنها به مرکز درمانی تلاش‌ها برای نجات‌شان آغاز شد؛ اما کار از کار گذشته و هر دو نفر جان‌شان را از دست داده بودند.

سرهنگ بیژن جنتی، معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان البرز درباره این حادثه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر انتقال 2نفر که دچار مسمومیت ناشی از گازگرفتگی شده‌اند به مرکز اورژانس، بلافاصله عوامل کلانتری ۳۵ نساء شهرستان کرج به درمانگاه اعزام شدند. در آنجا بود که عوامل اورژانس مرگ هر دو نفر بر اثر گازگرفتگی را تأیید کردند و در این زمینه پرونده‌ای تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

دومین حادثه نیز در استان البرز و این بار در منطقه گلشهر کرج اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که مأموران کلانتری ۳۹ گلشهر هنگام گشتزنی به یک خودروی سمند که کنار خیابان پارک شده بود مشکوک شدند. این خودرو 2سرنشین داشت که ظاهرا در خودرو خواب بودند اما وقتی مأموران برای بررسی موضوع جلو رفتند معلوم شد که آنها برای گرم شدن، داخل خودرو گاز پیک نیک روشن کرده و هر دو نفر دچار گازگرفتگی شده‌اند. در این شرایط ماجرا به اورژانس گزارش شد و با حضور امدادگران در محل حادثه مشخص شد که 2 سرنشین سمند به‌دلیل استنشاق گاز مونواکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند.

گازگرفتگی مرگبار دیگر در استان اصفهان اتفاق افتاد و این بار 2مرد و یک زن به‌دلیل استفاده از زغال برای گرم شدن دچار مسمومیت شدند که یکی از آنها جان خود را از دست داد و 2نفر دیگر نیز تا یک قدمی مرگ پیش رفتند. ساعت 8:52دقیقه صبح دیروز (دوشنبه) به اورژانس اصفهان خبر رسید که چند نفر در منطقه حبیب آباد خیابان شهید رجایی دچار گازگرفتگی شده‌اند. در این شرایط گروهی از امدادگران در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند. عباس عابدی، سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان در این‌باره گفت: ساکنان این خانه برای گرم شدن از زغال استفاده کرده بودند که همین اشتباه موجب مسمومیت آنها شده بود. او ادامه داد: در این حادثه 2نفر شامل زنی ۶۵ ساله و مردی۷۰ ساله مسموم شده بودند و مردی ۵۵ ساله جان خود را از دست داده بود که مسموم‌شدگان توسط اورژانس به بیمارستان غرضی منتقل شدند.

عابدی همچنین از وقوع حادثه دیگری در اصفهان خبر داد و گفت: حادثه دیگری نیز ساعت 9:34دقیقه دوشنبه در بلوار مدرس شهرضا رخ داد و با حضور همکارانم در محل حادثه معلوم شد که مردی ۵۶ ساله به‌علت استفاده از اجاق گاز برای گرمایش دچار مسمومیت شده که او برای درمان به بیمارستان امیرالمومنین شهرضا انتقال داده شد.

آخرین «اخبار حوادث» را در صفحه اخبار حوادث حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر