زمان مطالعه: 1 دقیقه

جزییات دستگیری نگهبان موزه همدان از زبان مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: جزییات دستگیری نگهبان موزه همدان پس از مشخص شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.
05 مرداد 1401
شناسه : 88909
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/88909
433+
بالا
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: جزییات دستگیری نگهبان موزه همدان پس از مشخص شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.

حادثه 24 -  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: جزییات دستگیری نگهبان موزه همدان پس از مشخص شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.

در پی انتشار اخباری مبنی بر دستگیری نگهبان سابق موزه‌ای در استان همدان که متهم به سرقت اشیاء تاریخی از موزه است، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان توضیحاتی پیرامون این موضوع را ارائه داد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی همدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این زمینه اظهار کرد: در پی اقدام به سرقت از موزه که در پاییز سال گذشته توسط یکی از پرسنل اداره‌کل اتفاق افتاد، پس از وقوع جرم، پیگیری‌ها منجر به دستگیری سارق شد.

علی مالمیر افزود: سارق تحویل مراجع قضایی و مراحل اعلام جرم انجام شد و هم اکنون پرونده در حال رسیدگی است و در فرآیند بررسی پرونده، سارق با قید وثیقه آزاد شد.

وی بیان کرد: در خصوص خبر دستگیری وی در روزهای اخیر در استان تهران موضوع در دست پیگیری است، مبنی بر اینکه آیا اشیای همراه سارق تاریخی یا غیرتاریخی بوده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی همدان ادامه داد: موارد بیانگر آن است که سارق در حوزه فعالیت غیرمجاز در خرید و فروش اشیای تاریخی دست داشته و دارد.

وی تصریح کرد: اینکه اشیا مربوط به چه دوره‌ای و کجاست سوالاتی است که نیاز به بررسی دارد و ما هم اکنون اطلاع دقیقی در این زمینه نداریم و به محض مشخص شدن جزییات موارد اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آخرین اخبار «حوادث همدان» را در صفحه حوادث همدان حادثه 24 بخوانید.

 

ارسال نظر