زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرگبارترین حوادث ریلی ایران

واژگونی مرگبار قطار مشهد- یزد اولین حادثه مرگبار ریلی نبود و پیش از آن نیز حوادث مرگبار دیگری رخ داده است که در این گزارش به 3 مورد از مرگبارترین آنها می پردازیم.
19 خرداد 1401
شناسه : 87240
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/87240
289+
بالا
واژگونی مرگبار قطار مشهد- یزد اولین حادثه مرگبار ریلی نبود و پیش از آن نیز حوادث مرگبار دیگری رخ داده است که در این گزارش به 3 مورد از مرگبارترین آنها می پردازیم.

حادثه 24 -  واژگونی مرگبار قطار مشهد- یزد اولین حادثه مرگبار ریلی نبود و پیش از آن نیز حوادث مرگبار دیگری رخ داده است که در این گزارش به 3 مورد از مرگبارترین آنها می پردازیم.

عصر سوم مهرماه سال98 قطار مسافری که از زاهدان به‌سمت تهران در حرکت بود ۱۰۰کیلومتر پس از مبدا، دچار حادثه شد و ۵واگن این قطار از ریل خارج شدند. در این حادثه 5نفر جانشان را از دست دادند و حدود 157نفر مصدوم شدند.

 صبح پنجم آذر سال۹۵، قطار مسافری که از تبریز به سمت مشهد در حرکت بود، با قطار سمنان به مشهد که در حوالی ایستگاه هفت‌خوان روی ریل توقف کرده بود، برخورد کرد. به‌دنبال این حادثه 4 واگن از ریل خارج و 5 واگن هم دچار حریق شدند و 47نفر کشته و ۱۰۳نفر هم مصدوم شدند.

 انفجار قطار نیشابور در روز ۲۹بهمن سال۱۳۸۲ مرگبارترین حادثه ریلی در کشور است. آن روز ۵۱واگن قطار باری که حاوی بنزین، گوگرد و مواد شیمیایی بودند، درحالی‌که در ایستگاه ابومسلم (3ایستگاه قبل از نیشابور) متوقف شده بودند، ناگهان شروع به حرکت کردند. آنها با توجه به شیب مسیر، با سرعت زیاد به سمت ایستگاه نیشابور حرکت کردند. قطار فراری بعد از رسیدن به ایستگاه خیام از ریل خارج شد و آتش گرفت. آتش‌نشان‌ها حریق را مهار کردند اما پس از آن در حالیکه عده زیادی از مردم روستاهای اطراف برای تماشای عملیات آتش‌نشانان جمع شده بودند، انفجار مهیبی رخ داد که جان بیش از 300نفر را گرفت و دست‌کم 400مجروح بر جای گذاشت.

آخرین «اخبار حوادث» را در صفحه اخبار حوادث حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر