زمان مطالعه: 5 دقیقه

سرقت تلفن های همراه رانندگان اسنپ توسط مسافران قلابی

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در تشریح این خبر گفت: در پی وصول پرونده های متعدد با موضوع سرقت تلفن همراه رانندگان اسنپ تحت عنوان مسافر در استان تهران مراتب در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.
07 اردیبهشت 1401
شناسه : 86128
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/86128
396+
بالا
رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در تشریح این خبر گفت: در پی وصول پرونده های متعدد با موضوع سرقت تلفن همراه رانندگان اسنپ تحت عنوان مسافر در استان تهران مراتب در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت  قرار گرفت.

حادثه 24 -  رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در تشریح این خبر گفت: در پی وصول پرونده های متعدد با موضوع سرقت تلفن همراه رانندگان اسنپ تحت عنوان مسافر در استان تهران مراتب در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت  قرار گرفت.

وی توضیح داد؛ طی تحقیقات انجام شده از شکات مشخص شد سارقان که در قالب یک باند سه نفره فعالیت داشته اند تحت عنوان مسافر، سوار خودرو های اسنپ می شدند و در مسیر های دارای بار ترافیکی یا پشت چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی با اعلام به رانندگان مبنی بر خاموشی تلفن های همراهشان و نیاز به تماس ضروری گوشی های رانندگان را می گرفتند و به سرعت از خودرو پیاده و متواری می شدند.

کریمخانی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و پلیسی در نهایت هویت اعضای این باند سه نفره سارقان سابقه دار را شناسایی کردند و به صورت نامحسوس با تعقیب و مراقبت شبانه روزی، سارقان طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاه خود در شهرستان قدس دستگیر و به پلیس آگاهی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران اعلام کرد: در نهایت در بازجویی های فنی و پلیسی انجام شده از متهمان و دعوت از شکات پرونده های مرتبط، سارقان به ارتکاب سرقت های متعدد و قاپ زنی تلفن های همراه اعتراف کردند و در نهایت متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند. 

کریمخانی به رانندگان توصیه کرد تا هنگام مسافر کشی در نرم افزارهای اینترنتی یا به صورت عبوری با توجه به شناسایی نشدن مسافران و ضعف این نرم افزارها در شناسایی هویت استفاده کنندگان، به شدت احتیاط کنند و به راحتی در دام افراد سودجو و تبهکار گرفتار نشوند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انهدام باند سارقان زورگیر

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در تشریح این خبر گفت: در پی وصول پرونده های متعدد با موضوع سرقت به عنف تحت پوشش خودروهای مسافربر در سطح معابر غرب استان تهران مراتب در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت  قرار گرفت.

کریمخانی توضیح داد؛ طی تحقیقات صورت پذیرفته از شاکیان مشخص شد سارقان که در قالب یک باند سه نفره فعالیت داشته اند، در ساعات مختلف شبانه روز تحت عنوان مسافر سوار خودروی مالباختگان می شدند و در مناطق بیرون شهر و محل های خلوت اقدام به سرقت به عنف خودروی شخص می کردند.

وی ادامه داد: سارقان پس از سرقت اموال، با همان خودروی سرقتی اقدام به سوار کردن شهروندان به خودرو تحت عنوان مسافر کش می کردند و در میانه راه با تهدید چاقو همه اموال شاکیان از جمله گوشی تلفن همراه و وجه نقد و عابر بانک ها و رمز آن را می گرفتند و بلافاصله اقدام به خالی کردن کارت های آنان می کردند.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده  و اقدامات پلیسی در نهایت هویت اعضای یک باند سه نفره سارقان سابقه دار به عنف را شناسایی کردند که به صورت نامحسوس با تعقیب و مراقبت سارقان مشاهده شد، با همان خودروی پراید هر سه نفر سرنشین در سه راه مارلیک در حال جستجوی مسافر هستند که به علت نبودن مسافر به سمت جاده شهر قدس در حال تردد بودند که ماموران سارقان را دستگیر و به پلیس آگاهی تحویل داده شدند.

وی اظهارداشت: در نهایت در بازجویی های  فنی و پلیسی انجام شده از متهمان و دعوت از شاکیان پرونده های مرتبط، سارقان به ارتکاب سرقت های متعدد به عنف معترف و در نهایت تعداد هشت نفر از شاکیان موفق به شناسایی سارقان شدند که تحقیقات در این زمینه جهت شناسای سایر شکات ادامه دارد و در نهایت متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند. 

کریمخانی به شهروندان توصیه کرد تا در هنگام سفر و عبور و مرور از خودروهای تاکسی و یا آژانس های سازماندهی شده استفاده کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی مراتب را سریع به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر