زمان مطالعه: 2 دقیقه

سرقت کیف پول الکترونیکی در اراک

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه یک سارق ارزهای دیجیتال در اراک دستگیر شد گفت: این شخص اقدام به سرقت ۲۵ میلیارد ریال ارز دیجیتال از کیف پول مجازی یکی از شهروندان اراکی کرده بود.
06 اردیبهشت 1401
شناسه : 86083
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/86083
313+
بالا
فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه یک سارق ارزهای دیجیتال در اراک دستگیر شد گفت: این شخص اقدام به سرقت ۲۵ میلیارد ریال ارز دیجیتال از کیف پول مجازی یکی از شهروندان اراکی کرده بود.

حادثه 24 -  فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه یک سارق ارزهای دیجیتال در اراک دستگیر شد گفت: این شخص اقدام به سرقت ۲۵ میلیارد ریال ارز دیجیتال از کیف پول مجازی یکی از شهروندان اراکی کرده بود.

سردار حسن مفخمی شهرستانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری سارق ارز دیجیتال در اراک اظهار داشت: به دنبال اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه کیف پول الکترونیکی وی مورد سرقت قرار گرفته، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله سرنخ‌هایی از هویت سارق یافت شد که این سرنخ‌ها با توجه به اظهارات مال‌باخته و همچنین سرعت عمل کارشناسان پلیس فتا دراستان حاصل شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: پعد از بررسی تراکنش‌های انتقال ارز انجام شده و هماهنگی با دستگاه قضایی، سرانجام سارق شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در شهرستان اراک دستگیر و تمامی تجهیزات رایانه‌ای او توقیف و به یگان انتظامی منتقل شد.

مفخمی شهرستانی بیان کرد: پس از دست یابی کارشناسان پلیس فتا به مستندات قانونی از طریق واکاوی و بررسی تجهیزات رایانه‌ای توقیف شده، در نهایت سارق لب به اعتراف گشود و به سرقت 25 میلیارد ریال ارز دیجیتال از کیف پول الکترونیکی مال‌باخته اعتراف کرد.

وی ادامه داد: متهم تصور کرده پیگیری ارزهای دیجیتال در داخل کشور امکان‌پذیر نیست اما این امکان برخلاف تصور وی وجود دارد و هم‌اکنون متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: ریشه بسیاری از مشکلات ایجاد شده در فضای مجازی سهل‌‌انگاری و نا‌آگاهی و اعتماد بی‌جای کاربران است، افرادی که در حوزه خرید و فروش یا نگهداری ارزهای دیجیتال بدون دانش کافی و با غفلت از امنیت آن وارد می‌شوند باید بدانند که ورود به دنیای رمزارزها دانش و تخصص خود را می‌طلبد و هرگونه بی‌دقتی یا اعتماد در این زمینه برابر با از دست رفتن سرمایه آنها است.

آخرین اخبار «حوادث مرکزی» را در صفحه حوادث مرکزی و حوادث اراک حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر