زمان مطالعه: 5 دقیقه

5 پرونده مهم جنایی پایتخت در نوروز 1401

در آخرین روزهای سال گذشته و تعطیلات نوروز، 5حادثه مرگبار در پایتخت رخ داد که موجب تشکیل 5پرونده در دادسرای جنایی پایتخت شد و حالا تحقیقات برای رازگشایی از این پرونده‌ها آغاز شده است.
14 فروردین 1401
شناسه : 85445
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/85445
332+
بالا
در آخرین روزهای سال گذشته و تعطیلات نوروز، 5حادثه مرگبار در پایتخت رخ داد که موجب تشکیل 5پرونده در دادسرای جنایی پایتخت شد و حالا تحقیقات برای رازگشایی از این پرونده‌ها آغاز شده است.

حادثه 24 -  در آخرین روزهای سال گذشته و تعطیلات نوروز، 5حادثه مرگبار در پایتخت رخ داد که موجب تشکیل 5پرونده در دادسرای جنایی پایتخت شد و حالا تحقیقات برای رازگشایی از این پرونده‌ها آغاز شده است.

روز 26اسفند 1400بود که به قاضی ساسان غلامی بازپرس ویژه قتل پایتخت گزارش جنایتی در حوالی بازار تهران اعلام شد. قربانی حادثه مردی بود 55ساله که در آپارتمانی در این منطقه زندگی می‌کرد و توسط افرادی ناشناس و با انگیزه‌ای مرموز به قتل رسیده بود. همسایه‌ها از چند روز قبل‌تر متوجه بوی نامطبوعی شده بودند که در فضای ساختمان پیچیده بود و وقتی متوجه شدند منشأ بو در خانه مرد همسایه است، با پلیس و آتش‌نشانی تماس گرفته و به این ترتیب جسد این مرد در خانه‌اش پیدا شده بود. مقتول با ضربات چاقو به قتل رسیده بود و بررسی‌ها نشان می‌داد در زمینه خرید و فروش دارو فعالیت داشته و چند روزی از مرگش می‌گذرد.

با این اطلاعات، جسد او با دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی انتقال یافت و گروهی از کارآگاهان جنایی تحقیقات برای کشف اسرار این جنایت را آغاز کرده‌اند. دومین پرونده‌ای که در دادسرای جنایی تهران در حال رسیدگی است تنها چند دقیقه قبل از تحویل سال به جریان افتاد. ماجرا از این قرار بود که زنی از بالکن ساختمانی مسکونی در غرب پایتخت به پایین پرتاب شده و جان باخته بود. با حضور قاضی محمدتقی شعبانی و تیم جنایی در محل، تحقیقات آغاز و مشخص شد که قربانی زنی بود 65ساله که به‌نظر می‌رسید به قتل رسیده است. چرا که همسایه‌ها ساعتی قبل از سقوط او از بالکن، صدای جروبحث وی را با 2مرد شنیده بودند. آنطور که تحقیقات نشان می‌داد قربانی به تنهایی زندگی می‌کرد و روزحادثه 2مرد مهمان او بودند. هم‌اکنون تحقیقات برای شناسایی و بازداشت 2مرد آغاز شده است تا مشخص شود که آیا آنها زن را از بالکن به پایین پرتاب کرده‌اند یا او دست به‌خودکشی زده است.

 اولین قتل سال1401 اما چند ساعت پس از سال تحویل اتفاق افتاد. مقتول جوانی بود اهل کشور افغانستان که در دام یک باند زورگیری گرفتار شده و به قتل رسیده بود. ماجرا از این قرار بود که 4جوان افغان که با یکدیگر نسبت فامیلی داشتند پس از پایان کار به سمت مترو در حوالی شوش رفتند تا به خانه‌هایشان بازگردند که ناگهان 4نفر که سوار بر 2موتور بودند به سمت آنها هجوم بردند. یکی از موتورسواران به سمت مقتول رفت تا گوشی موبایلش را سرقت کند. جوان افغان اما مقاومت کرد و همین موجب شد تا سارق با چاقو ضربه‌ای به وی بزند. وقتی پسرجوان خون‌آلود روی زمین افتاد زورگیران فرار کردند. از طرفی شدت ضربه چاقو به حدی بود که پسر جوان جانش را از دست داد و گروهی از کارآگاهان جنایی با دستور قاضی محمدجواد شفیعی تحقیقات خود را برای شناسایی اعضای باند زورگیران خشن آغاز کرده‌اند. دومین قتل سال پایتخت، دوم فروردین ماه رخ داد. آن روز رهگذران در پارکی در حوالی یافت‌آباد جسد خون‌آلود مردی را یافتند و به پلیس خبر دادند. با حضور پلیس معلوم شد که مرد جوان با ضربات چاقو به قتل رسیده است و زمان زیادی از مرگ او نمی‌گذرد. با انجام بررسی‌ها کارت خودرویی از جیب مقتول کشف شد که تیم جنایی با جست‌و‌جو در اطراف محل کشف جسد، یک خودروی کوئیک را یافتند که متعلق به مقتول بود. هم‌اکنون تیمی از مأموران تحقیقات خود را برای کشف اسرار این جنایت آغاز کردند. آخرین جنایت که متهم آن در ایام عید بازداشت شد در روزهای پایانی سال اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که در روزهای پایانی سال خانواده مردی جوان به اداره پلیس یکی از شهرستان‌ها رفتند و از عروسشان به اتهام قتل پسرشان شکایت کردند. با شروع تحقیقات پلیسی معلوم شد که عروس آنها در آخرین روزهای سال گذشته، همسرش را به بیمارستانی در شهرستان انتقال داده و گفته که وی در تصادف زخمی شده است. شوهر او تحت درمان قرار گرفت اما فوت شد و در غسالخانه فردی که جسد را شسته بود به یکی از اعضای خانواده قربانی گفت که آثار جراحت در پشت سر قربانی دیده است که نمی‌تواند بر اثر تصادف ایجاد شده باشد. هرچند جسد قربانی به خاک سپرده شد اما خانواده‌اش که به عروسشان مشکوک شده بودند از او شکایت کردند و قاضی دستور نبش قبر قربانی و انجام تحقیقات تخصصی در پزشکی قانونی را صادر کرد. در بررسی‌های پزشکی مشخص شد که مرد جوان بر اثر ضربه‌ای که به سرش وارد شده به قتل رسیده است. همین کافی بود تا همسر وی بازداشت شود. او در تحقیقات به قتل شوهرش اقرار کرد و گفت: من و شوهرم در یکی از محله‌های تهران زندگی می‌کردیم. اما از مدتی قبل متوجه رفتارهای مشکوک همسرم شدم. اصلا به من اهمیتی نمی‌داد و مدام با گوشی موبایلش سرگرم بود. من هم عصبانی و روز حادثه با او درگیر شدم و درحالی‌که عصبانی بودم با چکش ضربه‌ای به سرش زدم. اما بعد پشیمان شدم و با کمک یکی از اقوام شوهرم، پیکر خونین او را به بیمارستان انتقال دادیم و گفتیم که او تصادف کرده است. اما در نهایت دستم رو شد. پس از اعتراف این زن، از آنجا که قتل در تهران اتفاق افتاده بود پرونده به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و با دستور قاضی محمدرضا صاحب جمعی متهم به قتل بازداشت شده و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر