زمان مطالعه: 1 دقیقه

کلاهبرداری اینترنتی با جعل اینستاگرام سلبریتی معروف

رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری متهمی خبر داد که با راه اندازی صفحه جعلی اینستاگرامی منتسب به یکی از سلبریتی‌های کشور از کابران کلاهبرداری می‌کرد.
16 بهمن 1400
شناسه : 83926
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/83926
333+
بالا
رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری متهمی خبر داد که با راه اندازی صفحه جعلی اینستاگرامی منتسب به یکی از سلبریتی‌های کشور از کابران کلاهبرداری می‌کرد.

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری متهمی خبر داد که با راه اندازی صفحه جعلی اینستاگرامی منتسب به یکی از سلبریتی‌های کشور از کابران کلاهبرداری می‌کرد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: یکی از افراد مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و مدیر آن اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۹۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به نیازمندان از کاربران کلاهبرداری می‌کند.

 رئیس پلیس فتا تهران تصریح کرد: مجرم در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی، وی در یکی از مناطق شمالی پایتخت دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی افزود: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۲۸ نفر از شهروندان اعتراف کرد.

به گفته سرهنگ معظمی گودرزی، متهم انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر