زمان مطالعه: 4 دقیقه

عامل گروگان گیری در شیرینی فروشی لادن آزاد شد / قاضی شهریاری فرشته نجات جوان عاشق پیشه شد

جوان عاشق پیشه ای که 2 سال قبل برای به دست آوردن دختر مورد علاقه اش در شیرینی فروشی لادن در بلوار استاد معین واقع در غرب تهران دست به گروگان گیری زده و قصد خودکشی داشت پس از سپری کردن دوران محکومیتش از زندان آزاد شد.
20 شهریور 1400
شناسه : 79071
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/79071
452+
بالا
جوان عاشق پیشه ای که 2 سال قبل برای به دست آوردن دختر مورد علاقه اش در شیرینی فروشی لادن در بلوار استاد معین واقع در غرب تهران دست به گروگان گیری زده و قصد خودکشی داشت پس از سپری کردن دوران محکومیتش از زندان آزاد شد.

حادثه 24 - جوان عاشق پیشه ای که 2 سال قبل برای به دست آوردن دختر مورد علاقه اش در شیرینی فروشی لادن در بلوار استاد معین واقع در غرب تهران دست به گروگان گیری زده و قصد خودکشی داشت پس از سپری کردن دوران محکومیتش از زندان آزاد شد.

به گزارش حادثه 24، این حادثه عصر روز 12 بهمن ماه سال 98 در قنادی لادن در بلوار استاد معین اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که به پلیس خبر رسید جوان مسلحی با ورود به یک قنادی در خیابان آزادی، دختر جوانی که فروشنده آنجا است را به گروگان گرفته است. دقایقی بعد وقتی ماموران پلیس خود را به محل حادثه رساندند، جوان مسلح شروع به تیراندازی کرد و گفت به دختر جوان علاقه دارد و چون پدر و مادر او با ازدواج آنها مخالف هستند دست به گروگانگیری زده است. در این شرایط بود که محل حادثه به محاصره پلیس در آمد. در جریان مذاکره ماموران با جوان گروگان گیر او گفت می خواهد قاضی شهریاری را ببیند. به این ترتیب ماجرا به قاضی شهریاری گزارش شد و دقایقی بعد او خود را به قنادی رساند.

قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی در این باره به حادثه 24 می گوید:«به شکل تلفنی به من خبر دادند که گروگانگیری اتفاق افتاده و گروگانگیر می خواهد من را ببیند. آنها تلفن را به او که ابوذر نام دارد دادند و تلفنی با هم صحبت کردیم و من چند دقیقه بعد خودم را به قنادی رساندم.»

شهریاری ادامه می دهد:« وقتی آنجا رسیدم او از من کارت شناسایی خواست و من هم کارتم را نشان دادم و وارد قنادی شدم. من این طرف میز بودم و ابوذر آن طرف. گفتم می خواهم بیایم پیش تو . او اسلحه داشت. گفتم اگر بیایم من را می زنی؟ ابوذر گفت نه من با کسی که بی گناه باشد کاری ندارم. او گفت من به این دختر علاقه دارم اما اجازه نمی دهند با هم ازدواج کنیم. من گفتم تو اسلحه را تحویل بده من قول می دهم کارت را درست کنم. گفتم خودم پادرمیانی می کنم تا با هم ازدواج کنید. او پرسید شما قول می دهی؟ من هم گفتم قول می دهم، خیالت راحت باشد. همان موقع بود که او اسلحه اش را تحویل داد.»

سرپرست دادسرای امور جنایی در ادامه گفت:« با اینکه او اسلحه را تحویل داد اما متوجه شدم اسلحه دیگری هم دارد. او گفت چه تضمینی وجود دارد که شما به قول تان عمل کنید؟ گفتم من قول می دهم و سر حرفم می مانم. او هم قبول کرد و اسلحه دومش را هم تحویل داد. جلو آمد من را بغل کرد و من هم سعی کردم او را آرام کنم»

به دنبال این حادثه جوان عاشق پیشه بازداشت شد و با توجه به اینکه در تمام مراحل تحقیقات با پلیس و دادسرا همکاری کرده بود به تحمل حبس محکوم شد. مدت محکومیت این جوان کمتر از دو سال طول کشید تا اینکه سرانجام امروز ( 20 شهریور ماه) قاضی محمد شهریاری از آزادی او خبر داد. او در صفحه شخصی اش نوشت: «گروگانگیری شیرینی فروشی لادن را که به یاد دارید، اونجا موقعی که فرد گروگانگیر معشوقه اش رو گروگان گرفته بود و قصد کشتن او و خودکشی را داشت با حضور اینجانب و قول و وعده به او مبنی بر هر کمکی برای نجات وی از این وضعیت در قبال تسلیم خود و تحویل سلاح و مهمات و آزادی خانم گروگان گرفته شده، خودش را تسلیم کرد، امروز آزاد شد. هم توی پروسه تحقیقات و دادسرا کمکش کردیم هم در مرحله اجرای حکم. خدمات روانشناسی هم تا اونجایی که میشد بهش دادیم تا به جامعه برگرده. همه این ها امروز محقق شد و با اعطای مرخصی پایان حبس آزاد شد. موقع رفتن گفت خیلی خوشحاله که با کمک شما کسی رو نکشته و خودکشی هم نکرده و خودش هم الان زنده و داره آزاد میشه. توجه داشته باشیم اگر به متهمی وعده و وعید میدیم باید تا حدی که قابل تحقق هست، بهش وعده بدیم و عمل کنیم تا همیشه اعتماد باقی بمونه.»

ارسال نظر