زمان مطالعه: 8 دقیقه

جزئیات فداکاری ستوان جواد رضایی از زبان یک شاهد عینی/ او جان 2 نفر را نجان داد اما خودش قربانی شد

کنترل سمند نقره‌ای از دست راننده خارج شده بود و با سرعت مرگباری به‌سوی شهروندان حرکت می‌کرد. پلیس جوان وقتی دید جان عابران در خطر است 2 نفر از آنها را کنار زد و نجات‌شان داد اما خودش سپر بلا شد و جانش را به خاطر این فداکاری بزرگ از دست داد.
10 اسفند 1399
شناسه : 73068
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/73068
508+
بالا
کنترل سمند نقره‌ای از دست راننده خارج شده بود و با سرعت مرگباری به‌سوی شهروندان حرکت می‌کرد. پلیس جوان وقتی دید جان عابران در خطر است 2 نفر از آنها را کنار زد و نجات‌شان داد اما خودش سپر بلا شد و جانش را به خاطر این فداکاری بزرگ از دست داد.

حادثه 24 - کنترل سمند نقره‌ای از دست راننده خارج شده بود و با سرعت مرگباری به‌سوی شهروندان حرکت می‌کرد. پلیس جوان وقتی دید جان عابران در خطر است 2 نفر از آنها را کنار زد و نجات‌شان داد اما خودش سپر بلا شد و جانش را به خاطر این فداکاری بزرگ از دست داد.

ساعت 6صبح دیروز محدوده ترمینال خاوران در شرق تهران مثل اغلب روزها پرتردد بود. شهروندان دسته دسته از اتوبوس‌ها پیاده می‌شدند و به‌سوی محل کارشان حرکت می‌کردند. 3نفر شامل زن و مردی جوان و یک ستوان دوم پلیس هم در حال ورود به ترمینال خاوران بودند که ناگهان یک خودروی سمند نقره‌ای از راه رسید. سمند سرعت زیادی داشت و ظاهرا کنترل آن از دست راننده‌اش خارج شده بود. این 3عابر پشت به سمند راه می‌رفتند اما مأمور پلیس وقتی یک لحظه برگشت و وضعیت سمند را دید احساس خطر کرد. زمان کوتاه‌تر از آن بود که او بتواند کاری کند. با این حال او در یک لحظه زن جوان را به‌سوی جلو هل داد و مرد دیگر را به طرف خودش کشید تا جانشان را نجات دهد. این اتفاق در یک چشم به‌هم زدن افتاد و سمند ابتدا با مأمور پلیس و مرد جوان برخورد کرد و در ادامه به‌شدت به عابر دیگری زد و پس از برخورد با ستون یک تلویزیون شهری متوقف شد. این تصادف آنچنان شدید بود و صدای مهیبی داشت که توجه اغلب افرادی را که آن موقع از صبح در حوالی ترمینال خاوران بودند جلب کرد. مردم دور سمند و حادثه‌دیدگان حلقه زده بودند و قصد کمک داشتند.

یکی از کارگران شهرداری به نام سعید جعفری که در محل حادثه حضور داشت و همه‌‌چیز را به چشم دیده بود لحظه به لحظه این حادثه را اینطور روایت می‌کند: خودروی سمند سرعت زیادی داشت. نمی‌دانم راننده مست بود یا خواب. شاید هم ماشینش نقص فنی داشت. راننده نمی‌توانست خودرواش را کنترل کند. یک جدول شکسته زیر تلویزیون شهری قرار داشت. سمند اول به جدول شکسته‌ای که آنجا قرار دارد برخورد کرد. من که این صحنه را نگاه می‌کردم با خودم گفتم ماشین می‌افتد داخل جوی آب و متوقف می‌شود اما نشد و با سرعت از جوی آب هم خارج شد و راهش را ادامه داد.

این شاهد عینی ادامه می‌دهد: آن زمان 3نفر شامل یک مأمور پلیس و زن و مردی جوان در مسیر ورود به ترمینال خاوران بودند. زن و مرد حواس‌شان نبود اما مأمور پلیس وقتی سمند را دید که به طرفشان می‌رود، زن را به طرف ترمینال هل داد و مرد را به طرف خودش کشید. ماشین اما با مأمور پلیس و مرد جوان برخورد کرد و بعد هم به مرد دیگری زد و بعد از برخورد با ستون تلویزیون شهری متوقف شد. اگر ماشین به ستون برخورد نمی‌کرد پشت آن دکه نگهبان شیفت شب و دکه مربوط به شهرداری قرار داشت و ممکن بود افراد بیشتری جان‌شان را از دست دهند.

این کارگر شهرداری در ادامه می‌گوید: مأمور پلیس در این حادثه شجاعت به خرج داد و با فداکاری جان 2 نفر را نجات داد. اگر او این کار را نمی‌کرد زن و مرد جوان کشته می‌شدند اما او جان خودش را فدای آنها کرد. من همه‌‌چیز را از نزدیک دیدم. مأمور فداکار با اینکه دچار خونریزی شدیدی شده بود، آخرین کاری که انجام داد این بود که دستش را به سمت مردی که مصدوم شده بود برد. می‌خواست بداند او زنده مانده یا نه اما خودش چند لحظه بعد جان باخت.

او درباره امدادرسانی در این حادثه می‌گوید: همان موقع ما از اورژانس کمک خواستیم اما با تأخیر آمدند. از طرفی زن جوانی که نجات یافته بود در ورودی ترمینال خاوران افتاده بود و ماشین‌ها با سرعت به طرف آنجا می‌رفتند و هر لحظه ممکن بود با او برخورد کنند که من او را بلند کردم و با کمک خانم دیگری او را تا رسیدن اورژانس داخل ماشین پلیس گذاشتیم. همچنین از باک سمندی که باعث این تصادف بود بنزین نشت کرده بود و با توجه به اینکه نزدیک مانیتور بود، ممکن بود آتش‌سوزی اتفاق بیفتد که با آتش‌نشانی هم تماس گرفتیم و از آنها هم کمک خواستیم. زمانی که آتش‌نشانان آمدند، راننده سمند را که داخل ماشین گیر کرده و مصدوم شده بود و نمی‌توانست حرف بزند بیرون کشیدند و تحویل اورژانس دادند. در این حادثه علاوه بر مأمور پلیس که فداکاری بزرگی کرد، مرد دیگری که ظاهرا در حال خروج از ترمینال بود هم جان باخت اما زن و مرد جوان با این فداکاری نجات پیدا کردند.

در همین حال سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت نیز گفت: مأمور فداکار که مأمور کلانتری 128تهران نو بود و به‌صورت پیاده از منزلش به سمت محل کار می‌رفت، وقتی متوجه حرکت خطرناک خودروی سمند در محدوده ترمینال خاوران شد، جان عابران را نجات داد.

وی با تسلیت به همسر و فرزند و دیگر اعضای خانواده ستوان جواد رضایی گفت: ستوان رضایی یک پلیس به تمام معنا بود که برای حفظ سلامتی و جان شهروندان جان خود را تقدیم کرد.

ارسال نظر