زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرگ هولناک زن همدانی  بر اثر  گازگرفتگی

یک زن جوان همدانی بر اثر استنشاق گازمونوکسیدکربن جان خود را از دست داد.
23 مهر 1399
شناسه : 58279
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/58279
417+
بالا
یک زن جوان همدانی بر اثر استنشاق گازمونوکسیدکربن جان خود را از دست داد.

حادثه 24 - یک زن جوان همدانی بر اثر استنشاق گازمونوکسیدکربن جان خود را از دست داد.

دکتر ارتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: نقص فنی و غیراصولی استفاده از وسایل گرمایشی در منزل موجب مرگ این زن جوان شد.

وی یاد آور شد: در این حادثه یک مرد هم دچار مسمومیت شده است که با تلاش تیم اورژانس به بیمارستان منتقل و تحت مراقبت های ویژه قرار دارد.

کمالی اظهار کرد: در شش ماهه ابتدای امسال تنها یک زن بر اثر گازگرفتگی در استان جان خود را از دست داده و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که پنج تن بود، ۸۰ درصد کاهش داشته است.

وی مهمترین علت مسمومیت ناشی از گازگرفتگی را بی‌توجهی به نکات هشدار دهنده هنگام استفاده از وسایل گرمایشی دانست و خواستار رعایت مسائل ایمنی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر رسانه ها برای کاهش این آمارها شد.

کمالی مهمترین علائم گازگرفتگی و مسمومیت را حالت گیجی، سردرد همراه با احساس سنگینی، تهوع و استفراغ و سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه ذکر کرد.

مدیرکل پزشکی استان همدان گفت: استفاده از آبگرمکن و بخاری های فرسوده دارای نقص فنی و بدون کلاهک یا دودکش استاندارد، بیشترین موارد ابتلا به مسمویت را تشکیل می‌دهد.

 کمالی افزود: در محیط های سربسته همچون اتاق، آپارتمان و چادر مسافرتی به ویژه در زمان هایی که راه های خروج هوا بسته باشد، خطر مسمومیت به شدت افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در صورت مواجهه با افراد دچار مسمومیت ابتدا در و پنجره ها را باز کرده تا هوای تازه در فضا جریان پیدا کند و در صورت لزوم افراد مسموم را به فضای باز منتقل کرده و با بستن شیرگاز و خاموش کردن وسایل گرمایشی، موضوع به اورژانس اطلاع رسانی شود

ارسال نظر