زمان مطالعه: 3 دقیقه

مهار آتش سوزی آرایشگاه زنانه در میرداماد

آتش سوزی آرایشگاه زنانه در میرداماد با سرعت عمل آتش نشانان خاموش و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری شد.
25 تیر 1399
شناسه : 44567
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/44567
483+
بالا
آتش سوزی آرایشگاه زنانه در میرداماد با سرعت عمل آتش نشانان خاموش و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری شد.

حادثه24- آتش سوزی آرایشگاه زنانه در میرداماد با سرعت عمل آتش نشانان خاموش و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری شد.

ساعت 21:12 شب گذشته در پی تماس ساکنان یک ساختمان 4 طبقه با سامانه 125، و اطلاع رسانی این حادثه ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه 116 را به محل حادثه در میرداماد، بین میدان مادر و شریعتی اعزام کرد.
حسین محمدی رییس ایستگاه 116 در این باره گفت: در محل حادثه دود زیادی ساختمان را در برگرفته بود که با بررسی های اولیه معلوم شد که کانون آتش سوزی در طبقه منفی 1 ساختمان و متعلق به یک آرایشگاه زنانه است.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله با رعایت کامل موارد ایمنی به دو گروه اطفای حریق و نجات محبوسین احتمالی تقسیم شدند و تیم اول با استفاده از دستگاههای تنفسی و ابزار موجود درب واحد را باز کرده و با استفاده از لوله های آبرسان آتش نشانی اقدام به مهار و خاموش کردن آتش سوزی کردند.
محمدی تصریح کرد: همزمان، تیم دوم شروع به جستجو در طبقات کردند تا در صورت وجود محبوسین آنان را خارج نمایند که خوشبختانه موردی مبنی بر محبوسی در طبقات وجود نداشت.
این فرمانده آتش نشانی اظهار داشت:در ادامه با توجه به اینکه دود حاصل از آتش سوزی ساختمان و آرایشگاه را فراگرفته بود، آتش نشانان با استفاده از فن های فشار مثبت آتش نشانی اقدام به خارج کردن دود کردند.
آتش نشانان با ایمن سازی محل حادثه و ارائه تذکرات لازم ایمنی به ساکنین و تحویل محل به مالک به ماموریت خود پایان دادند.
اقدامات پیشگیری: استفاده همزمان از چند وسیله برقی و وصل آن به یک چند راهی می تواند منجر به ایجاد آتش سوزی و سرایت به اطراف و باعث آتش سوزی های زیانبار و گسترده ای شود. لذا تاکید می شود از استفاده از چند وسیله برقی از یک چند راهی اکیداًخودداری شود.

ارسال نظر