زمان مطالعه: 4 دقیقه

احضار نماینده بهزیستی برای بررسی پرونده مرگ عسل

معاون دادستان مشهد گفت: نماینده بهزیستی استان برای بررسی بیشتر مرگ دختر بچه مشهدی احضار شد.
11 تیر 1399
شناسه : 33924
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/33924
688+
بالا
معاون دادستان مشهد گفت: نماینده بهزیستی استان برای بررسی بیشتر مرگ دختر بچه مشهدی احضار شد.

 حادثه 24- معاون دادستان مشهد گفت: نماینده بهزیستی استان برای بررسی بیشتر مرگ دختر بچه مشهدی احضار شد.

حجت الاسلام سید جواد حسینی معاون دادستان مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در خصوص کوتاهی اورژانس اجتماعی در پرونده مرگ عسل، دختر بچه ۱۰ ساله مشهدی، نماینده بهزیستی برای بررسی‌های بیشتر به دادگاه احضار شد.

 او در خصوص روند پرونده مرگ عسل افزود: ۸۰ درصد تحقیقات  انجام شده است و طبق بررسی‌های صورت گرفته و معاینه جسد، وارد آمدن ضربه به کمر این دختر بچه منجر به مرگ وی شده بود که ارتکاب یک فقره قتل عمدی و کودک‌آزاری محرز شده و در این خصوص نامادری ٢٣ ساله متوفی در بازداشت به سر می‌برد، اما آزمایشات دقیق‌تر برای مشخص شدن نتیجه قطعی فوت در دست بررسی است.

معاون دادستان مشهد ادامه داد: در دادگستری خراسان رضوی و دادسرای مرکزی خراسان رضوی اقدامات خوبی برای جلوگیری از کودک‌آزاری صورت گرفته است که برگزاری ۸ جلسه توجیهی برای ۴ هزار مادر در حاشیه شهر مشهد در سال گذشته از آن جمله است.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: کودکان، زنان و نوجوانان، اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و دستگاه قضا به این موضوع نگاه ویژه‌ای دارد.

او با اشاره به خلاء‌های قانونی که در گذشته وجود داشته است،  تصریح کرد: لایحه حمایت از کودکان و زنان، ١٠ سال معطل مانده بود، اما در اردیبهشت ماه با پیگیری دستگاه قضا به تأیید شورای نگهبان رسید که در این لایحه قانونی تکالیف قانونی برای بهزیستی و همه دستگاه‌های مرتبط و شهروندان مشخص و بخش زیادی از خلاء‌ها پر شده است.

معاون دادستان مشهد تاکید کرد: برای شهروندان تکالیف قانونی نیز تعیین شده است، اگر شهروندی شاهد کودک آزاری باشد، باید اقدامات اولیه برای جلوگیری از ادامه کودک آزاری را انجام دهد و سپس به مراکز مربوطه اطلاع‌رسانی کند، اگر سازمان‌ها این کار را انجام ندادند، مجازات درجه ۶ و انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی برای‌ آنها در نظر گرفته شده است، شهروندان نیز اگر قصور کردند و در صورت مشاهده کودک‌آزاری گزارش ندهند، مجازات درجه ۶ برای آن‌ها معین شده است.

 حجت الاسلام حسینی با اشاره به قاطعیت، سرعت و دقت در پیگیری پرونده‌های مرتبط با کودک‌آزاری و همسرآزاری، اظهار کرد: متأسفانه تعداد پرونده‌های کودک‌آزاری و همسرآزاری در وضعیت شیوع کرونا افزایش یافته است و پرونده‌ها طبق تاکید دادستان و دادگستری با قاطعیت پیگیری می‌شود.

او از ابلاغ دستورات لازم در خصوص برخورد صریح علیه جرایم کودک‌آزاری و همسرآزاری قبل از وقوع به عوامل مرتبط نظیر نیروی انتظامی و اورژانس اجتماعی خبر داد و افزود: اگر ارگان‌های متولی امر به وظایف خود ورود کنند نیاز به ورود دستگاه قضا نیست.

معاون دادستان مشهد ادامه داد: بیشترین موارد کودک‌آزاری و همسرآزاری در مناطق دارای فقر فرهنگی رخ می‌دهد، برای کاهش این حوادث باید فرهنگ‌سازی شود و آموزش‌های لازم به خانواده‌ها داده شود.

کلمات کلیدی:
ارسال نظر