زمان مطالعه: 6 دقیقه

دستگیری باند سارقان سریالی در کرج/ارزش اموال مسروقه 30میلیارد تومان!

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز سارق منازل شهرهای کرج، کرمانشاه و تهران به دام افتاد.
11 تیر 1399
شناسه : 33913
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/33913
627+
بالا
با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز سارق منازل شهرهای کرج، کرمانشاه و تهران به دام افتاد.

حادثه24- با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز سارق منازل شهرهای کرج، کرمانشاه و تهران به دام افتاد.

سرهنگ محمد نادربیگی گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد منزل در مناطق مختلف کرج به شیوه تخریب در های ضد سرقت، بالکن روبی و اعلام شکایت شهروندان در این خصوص، رسیدگی به این پرونده ها در اختیار تیم ویژه ای از کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرزقرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان با با بررسی صحنه های سرقت و انجام تحقیقات میدانی موفق به شناسایی یکی از متهمان شدند که در بررسی سوابق وی محرز شد که نامبرده دارای سوابق کیفری متعدد بوده و در حال حاضر با تشکیل یک باند سرقت پس از شناسایی منازل خالی از سکنه و با استفاده از خودروهای متفاوت از جمله پراید و پژو ۲۰۶ و با تغییر پلاک خودروها اقدام به سرقت منازل می کنند .
سرهنگ نادربیگی بیان داشت: دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت تا اینکه پس از چندین روز تلاش شبانه روزی کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی ، متهم در حالی که در یکی از مناطق کرج در حال شناسایی منازل خالی از سکنه بود در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
این مقام انتظامی افزود: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در مواجهه با مدارک و مستندات موجود به ناچار لب به اعتراف گشوده و اقرار کرد که با تشکیل یک باند ۵ نفره اقدام به ۴۰ فقره سرقت از منازل مسکونی در مناطق مختلف “کرج”، “بابلسر”، “کرمانشاه” و شهرهای استان “تهران” کرده اند.
وی با بیان این که ارزش اموال مسروقه ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است گفت : با تلاش های شبانه روزی کارآگاهان سایر اعضای باند نیز در چند عمللیات غافلگیرانه دستگیر و ضمن اعتراف به سرقت های صورت گرفته، محل های سرقت توسط آن ها بازسازی و تعدادی از شکات نیز شناسایی شدند که شکایت آن ها حال رسیدگی است.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: پرونده سارقان منزل در حال رسیدگی بود که شکایت های جدیدی در خصوص سرقت منزل به شیوه توپی زنی و بالکن روبی از تعدادی از کلانترهای کرج به پلیس آگاهی استان ارجاع شد که در آن ها، سارقان با استفاده از ۲ دستگاه خودرو سمند و پژو پارس پس از ورود به منازل از طریق تخریب توپی و بالکن روی اقدام به سرقت طلا، وجه نقد و اشیای قیمتی می کنند.
وی افزود : در تحقیقات میدانی رد پای یکی از سارقان حرفه ای منزل که اخیرا از زندان آزاد شده بود شناسایی و مخفیگاه وی در شهرستان “ملارد” استان “تهران” شناسایی شد.
سرهنگ نادربیگی با بیان این که کارآگاهان با دریافت نیابت قضائی به شهرستان ملارد اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری متهم شدند اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد زیادی اموال سرقتی شامل: لب تاپ، دوربین، بدلیجات و … کشف شد.
این مقام انتظامی اظهار داشت: متهم دستگیر شده به جرم خود مبنی سرقت از منازل به شیوه تخریب در منزل و بالکن رویی با همدستی ۴ نفر دیگر در قالب ۲ باند جداگانه در شهرکرج و برخی از شهرهای استان تهران اعتراف کرد که با تلاش کارآگاهان تمامی اعضای باند طی چندین عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.
وی با بیان این که اعضای این ۲ باند سرقت تا کنون به ۴۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند گفت: ارزش اموال مسروقه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است و تا کنون ۳۰ نفر از مال باختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادمه دارد .
رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در مجموع اعضای این ۳ باند سارقان منزل به ۸۱ فقره سرقت اعتراف کرده و ارزش اموال سرقتی نیز ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
سرهنگ نادربیگی به منظور پبشگیری از سرقت منزل از شهروندان خواست: منازل خود را به دوربین های
مداربسته و سیستم های هشدار دهنده استاندارد مجهز کنند و هرگز طلا، جواهر و وجوه نقد خود را در منزل نگهداری نکرده و آن ها را به صندوق امانا بانک ها بسپارند.

ارسال نظر