زمان مطالعه: 3 دقیقه

عملیات 5ساعته برای نجات کوهنورد مصدوم در ارتفاعات دربند

رییس هلال‌احمر شمیرانات اعلام کرد: اعضای تیم امدادونجات کوهستان این شهرستان در تلاشی پنج ساعته کوهنورد مصدوم را از ارتفاعات بندیخچال -سنگ مریم – نجات دادند.
07 تیر 1399
شناسه : 33695
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/33695
398+
بالا
رییس هلال‌احمر شمیرانات اعلام کرد: اعضای تیم امدادونجات کوهستان این شهرستان در تلاشی پنج ساعته کوهنورد مصدوم را از ارتفاعات بندیخچال -سنگ مریم – نجات دادند.

حادثه24- رییس هلال‌احمر شمیرانات اعلام کرد: اعضای تیم امدادونجات کوهستان این شهرستان در تلاشی پنج ساعته کوهنورد مصدوم را از ارتفاعات بندیخچال -سنگ مریم – نجات دادند.

حسن فراهانی روز شنبه اظهار داشت: این عملیات روز گذشته، جمعه و پس از کسب تماس با مرکز کنترل هماهنگی عملیات امدادونجات هلال‌احمر استان تهران مبنی بر سقوط کوهنورد ۴۲ ساله در ارتفاعات دربند آغاز شد.

وی افزود: بلافاصله یک تیم عملیاتی به همراه پزشک از پایگاه کوهستانی امداد و نجات دربند، دو تیم پشتیبان از پایگاه «شیرپلا» و واکنش سریع هلال‌احمر استان تهران به منطقه حادثه اعزام شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: پس از رسیدن تیم‌ها به محل حادثه مشخص شد که مصدوم به دلیل استفاده نکردن اصولی از ابزار فنی از ارتفاع سقوط کرده و دچار شکستگی لگن و آسیب ستون فقرات شده است.

به گفته وی مصدوم پس از انجام اقدامات امدادی اولیه، تثبیت فیزیکی و به منظور مراقبت‌ های پزشکی بیشتر توسط تیم اعزامی به پایین کوه منتقل و در نهایت به عوامل اورژانس تهران تحویل شد.

رییس هلال‌احمر شمیرانات خاطر نشان کرد: این عملیات به دلیل وزن سنگین مصدوم و سخت‌گذر بودن مسیر کوهنوردی، پس از پنج ساعت تلاش امدادگران به پایان رسید.

فراهانی با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات دارای ۵ پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

ارسال نظر