زمان مطالعه: 3 دقیقه

نجات قاتل از چوبه دار بعد از 11سال

قاتل جوانی که ۱۱ سال پیش در یک درگیری جوان دیگری را به قتل رسانده بود با رضایت اولیاء دم از قصاص رهایی یافت.
02 تیر 1399
شناسه : 33452
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/33452
540+
بالا
قاتل جوانی که ۱۱ سال پیش در یک درگیری جوان دیگری را به قتل رسانده بود با رضایت اولیاء دم از قصاص رهایی یافت.

حادثه24- قاتل جوانی که ۱۱ سال پیش در یک درگیری جوان دیگری را به قتل رسانده بود با رضایت اولیاء دم از قصاص رهایی یافت.

معاون قضایی دادگستری و سرپرست شورای حل اختلاف استان بوشهر بیان کرد: در سال ۱۳۸۸ جوانی ۱۸ ساله در یک نزاع و درگیری جوانی دیگر را با اسلحه گرم به قتل می‌رساند.

الماس گشتاسبی افزود: به دنبال شکایت و تقاضای قصاص اولیای دم، قاتل از سال ۱۳۸۸ تا کنون به مدت ۱۱ در انتظار صدور و اجرای در زندان به سر می‌برد.

وی ادامه داد: با صدور حکم قصاص و تایید آن در دیوان عالی کشور قرار بود حکم قطعی ۷ خرداد ماه امسال اجرایی شود.

معاون قضایی دادگستری استان بوشهر بیان کرد: با گرفتن مهلت یک ماهه تلاش کردیم تا رضایت خانواده مقتول را بگیریم و خوشبختانه اولیاء دم از حق قانونی خود گذشتند و رضایت به آزادی قاتل دادند.

وی خاطرنشان کرد: پارسال فقط در شورای زندان ۵۰۰ پرونده منجر به مصالحه و آزادی ۸۸ زندانی محکوم مالی شد.

گشتاسبی اضافه کرد: در شورای حل اختلاف نیز پارسال حدود ۴۱ هزار پرونده رسیدگی و معادل ۲۲.۵ درصد از پرونده‌ها با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و کسانی که در جامعه دارای نفوذ و مقبولیت هستند به سازش و مصالحه  منجر شدند.

بخشش ۷ زندانی محکوم به قصاص

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر نیز گفت: در ۶ ماه گذشته ۷ زندانی محکوم به قصاص با پیگیری و تعامل اعضای شورای حل اختلاف و همکاری اولیاء دم به بخشش و آزادی زندانی ختم شد.

سید قاسم طباطبایی افزود: تلاش ما همیشه این بوده تا برای محکومینی که در زندان هستند با پیگیری مستمر بتوانیم رضایت بگیریم.

وی نظام زندانبانی را علمی و اسلامی عنوان کرد و گفت: در زندان علاوه بر مقوله اصلاح و تربیت به حرفه‌آموزی نیز توجه ویژه‌ای می‌شود و هر زندانی باید یک حرفه بیاموزد تا  وقتی به اجتماع باز می‌گردد به اقتصاد خانواده کمک کند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان ادامه داد: در بخش فرهنگی نیز به مقوله نماز و قرآن توجه می‌شود و در حال حاضر محکومینی در زندان حافظ ۷ تا ۳۰ جزء قران هستند.

ارسال نظر