زمان مطالعه: 4 دقیقه

بازداشت توزیع کنندگان مواد مخدر پایتخت در طرح ظفر

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۲۲۷ توزیع کننده و خرده فروش مواد مخدر خبر داد.
01 تیر 1399
شناسه : 33421
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/33421
417+
بالا
رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۲۲۷ توزیع کننده و خرده فروش مواد مخدر خبر داد.

حادثه24- رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۲۲۷ توزیع کننده و خرده فروش مواد مخدر خبر داد.

سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای چهارمین مرحله از طرح ظفر که ظهر امروز در ستاد فاتب برگزار شد، گفت: چهارمین مرحله از طرح عملیاتی ظفر از یک هفته گذشته در پایتخت اجرایی شد و در جریان آن ۱۴۰ حکم قضایی اجرا شد.

وی ادامه داد: در مجموع این عملیات ها ۱۲۲۷ توزیع کننده و خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۳ باند نیز متلاشی شد.

رحیمی ادامه داد: همچنین از این افراد در مجموع ۱۲۱۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل تریاک، شیشه، گل و ... کشف و ضبط شده است که بیشترین آن از نوع تریاک بوده و کمترین آن نیز یک نوع مخدر جدید و اعتیاد آور به نام قارچ سمی است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در اجرای این طرح ۲۷ قاچاقچی دستگیر شده‌اند، گفت: ۱۹ خودروی متعلق به قاچاقچیان کشف و ضبط شده و از آنان سه قبضه سلاح نیز کشف شده است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در اجرای این طرح ۲۰۰۰ معتاد متجاهر نیز از سطح خیابان‌ها و معابر جمع‌آوری شده‌اند، تصریح کرد: این افراد از ۱۱ محله جمع‌آوری شده‌اند. همچنین تعداد قابل توجهی از خرده فروشان دستگیر شده نیز در این محلات بودند.

به گفته رئیس پلیس پایتخت، ۱۳ باب منزل که به بستری برای فروش مواد مخدر بدل شده بود نیز شناسایی شد.

فرمانده انتظامی پایتخت در ادامه به تشریح عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از ابتدای سال جاری تا کنون پرداخت و گفت: طی سه ماه گذشته ۶۷۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در تهران کشف و ضبط شد. ۱۶۳ قاچاقچی عمده نیز دستگیر شدند که در میان آنها چند قاچاقچی حرفه‌ای و چند قاچاقچی بین‌المللی نیز حضور داشتند.

رحیمی با بیان اینکه آمار کشفیات مواد مخدر در سه ماهه امسال نسبت به سه ماهه سال قبل رشدی ۲۵ درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: ۱۴ باند نیز طی این مدت منهدم شدند.

عدم پذیرش حدود ۷۰۰۰ معتاد متجاهر در غربالگری

رحیمی از جمع‌آوری ۱۲ هزار و ۵۰۷ معتاد متجاهر در بهار سال ۹۹ خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۵۰۰۰ نفر در مراکز درمانی پذیرش شدند و حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد این افراد یعنی مابقی نفرات در طرح غربالگری پذیرش نشدند.

وی درباره اینکه چرا این افراد پذیرش نشده و رها شده‌اند نیز اظهارکرد: من فقط آمارها را اعلام کرده‌ام و می‌توان دلایل آن را از دستگاه‌های مذکور پیگیری کرد. البته موضوع فاصله گذاری اجتماعی نیز کمی کار را مشکل کرده است.

ارسال نظر