زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگیری 2 موبایل قاپ موتورسوار

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 2 موبایل قاپ حرفه ای که با یک دستگاه موتورسیکلت سبز رنگ 10 فقره سرقت کرده بودند، خبر داد.
03 اردیبهشت 1399
شناسه : 30880
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/30880
405+
بالا
معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 2 موبایل قاپ حرفه ای که با یک دستگاه موتورسیکلت سبز رنگ 10 فقره سرقت کرده بودند، خبر داد.

حادثه24- معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 2 موبایل قاپ حرفه ای که با یک دستگاه موتورسیکلت سبز رنگ 10 فقره سرقت کرده بودند، خبر داد. 

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی گفت: بیست و پنجم اسفند ماه سال گذشته یگان انتظامی مترو در جریان وقوع یک فقره موبایل قاپی نافرجام در جلوی درب ورودی مترو توسط 2 مرد جوان سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت سبز رنگ قرار گرفتند. پس از حضور ماموران در محل مشخص می شود 2 موتورسوار قصد سرقت موبایل خانمی را داشتند که با هوشیاری مردم این سرقت نافرجام مانده و موبایل یکی از سارقان که در محل سرقت بر جا مانده بود به ماموران پلیس مترو تحویل می شود.
این مقام انتظامی عنوان کرد: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "موبایل قاپی" و ارجاع پرونده های مشابه دیگری به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار می گیرد.
وی عنوان کرد: شاکی اصلی پرونده به کارآگاهان اظهار کرد: حدود ساعت 19:30 در جلوی درب مترو در حال مکالمه با گوشی تلفن همراه بودم که ناگهان دو جوان حدودا 25 ساله با یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سبز رنگ نزدیکم شدند و در یک لحظه گوشی ام را از دستم قاپیدند؛ سرعت سرقت و قاپیدن گوشی به اندازه ای بود که در چند ثانیه اول قادر به انجام هیچ کاری نبودم و با کمک مردم و مسافران مترو سارقان موبایل من را به زمین انداخته و متواری شدند .
سرهنگ نجفی در خصوص شناسایی متهمان ابراز داشت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی کارآگاهان موفق شدند تصویر واضحی از سارقان به دست بیاورند و مشخص شد که متهم سابقه دار بوده و پیش تر با همین جرم دستگیر شده است و به تازگی از زندان آزاد شده است.
وی اضافه کرد: اولین سارق پرونده با هماهنگی های قضائی در یک عملیات پلیسی در بیست و ششم فروردین ماه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت .
این مقام پلیسی با بیان اینکه متهم در بازجوئی اولیه به ده فقره موبایل قاپی به همکاری یکی از همدستانش و فروش آنها به دستفروشان اعتراف کرد، گفت: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه همدست متهم را شناسایی و با هماهنگی های قضائی تیمی از کارآگاه برای دستگیری وی به مخفیگاهش اعزام و موفق شدند سارق را که قصد فرار از پشت بام داشت، دستگیر کنند.
معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با اعتراف صریح متهمان به 10 فقره سرقت شناسایی مال باختگان در دستور کار قرار گرفت و تعدادی از شاکیان پرونده شناسایی شدند.
سرهنگ کارآگاه نجفی گفت : از کلیه مال باختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کیف قاپی و موبایل قاپی قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهم پرونده به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

ارسال نظر