زمان مطالعه: 2 دقیقه

خطر وجود گاندوهای سرگردان در سیلاب سیستان و بلوچستان + عکس

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سیلاب مردم مراقب گاندوهای سرگردان باشند.
23 دی 1398
شناسه : 28565
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/28565
858+
بالا
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سیلاب مردم مراقب گاندوهای سرگردان باشند.

حادثه 24 -  مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سیلاب مردم مراقب گاندوهای سرگردان باشند.

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی اخیر و سیلاب به وجود آمده در جنوب سیستان و بلوچستان و با توجه به سرریزشدن آب رودخانه‌ها و سد‌ها در منطقه و به تبع آن سردی هوا، شرایط جوی، استرس و تنش در حیات وحش بویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) احتمال خروج تمساح‌ها از برکه و اسیر شدن در امواج خروشان آب و به تبع آن دور شدن از زیستگاه اصلی‌شان وجود دارد.

او ادامه داد:مردم سیلزده در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان نسبت به تردد در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای که محل تجمع آب‌های راکد شده است خودداری شود.

این مقام مسئول افزود:لازم به ذکر است مراتب از طریق گشت و کنترل‌های شبانه‌روزی یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست که هم‌اینک در آماده باش کامل بسر می‌برند نیز پیگیری خواهد شد.

پورمردان ادامه داد:به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود در زمان مشاهده هرگونه جانور وحشی گرفتار در مناطق انسانی، مراتب را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام کنند.

ارسال نظر