زمان مطالعه: 5 دقیقه

جزئیات مرگ نیکتا اسفندانی از زبان سخنگوی قوه قضائیه

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری این هفته خود جزئیات تاز ای از مرگ نیکتا اسفندانی دختر نوجوان در ناآرامی های اخیر را بازگو کرد.
12 آذر 1398
شناسه : 27392
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/27392
3624+
بالا
سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری این هفته خود جزئیات تاز ای از مرگ نیکتا اسفندانی دختر نوجوان در ناآرامی های اخیر را بازگو کرد.

حادثه 24 - سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری این هفته خود جزئیات تاز ای از مرگ نیکتا اسفندانی دختر نوجوان در ناآرامی های اخیر را بازگو کرد.

 اسماعیلی گفت: در بین اسامی که آن‌ها اعلام کردند ما افراد متعددی را داریم که زنده هستند و با آن‌ها مصاحبه کردیم و مشخصات دقیقشان وجود دارد؛ کشته‌های بی ربط و درگذشتگان عادی را هم اینجا آوردند که نمونه مصاحبه آن را که خانواده نیکتا اسفندانی است، مشاهده کردید. چقدر سر و صدا کردند که دختر چهارده ساله‌ای که در اغتشاشات به ضرب گلوله کشته شده است، خانمی که هیچ ربطی به این موضوعات نداشته و هم پزشکی قانونی تایید کرده و هم خانواده که در اثر مسمومیت فوت کرده است.

وی افزود: این‌ها اشخاصی را در بیمارستان‌ها داشتند که اگر کسی مرد به ما اسم دهید که به این‌ها اعلام شده که در بیمارستان ما یک دختر خانمی به نام نیکتا اسفندانی مرده و آن‌ها نیز اسم وی را به عنوان کشته شدگان اغتشاشات اخیر بردند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: افراد دیگری نیز از این قبیل زیاد هستند ما تعداد زیادی از این اسامی را داریم که اسامی غیرواقعی است و تعدادی هم داریم که الان زنده هستند و با آن‌ها مصاحبه کردیم؛ این شگردی کهنه است و یادتان هم نرفته است که در فتنه ٨٨ همین کار را انجام دادند، هم کشته سازی و هم آمار سازی کردند و اسم سعیده پورآقایی را بردند و گفتند خانواده شهید است و برای وی در تهران مجلس ترحیم گرفتند و به مجلس ترحیم او رفتند و مجلس فاتحه برایش برگزار کردند، سپس این خانم را آوردیم و وی نیز مصاحبه کرد و گفت من زنده‌ام.

اسماعیلی تصریح کرد: کسانی که در مجلس ترحیم به جای خانواده این فرد شرکت کردند خانواده سعیده پورآقایی نبودند. این‌ها شگرد‌های کهنه‌ای است که دشمنان نظام و انقلاب در حال انجام آن هستند؛ اعلام می‌کنیم که در بین کشته شدگان و جانباختگان علاوه بر شهادت ماموران انتظامی و امنیتی، بخش قابل توجهی از آن‌ها توسط همین اشرار کشته شدند.

وی ادامه داد: دیدید و شنیدید که اراذل اوباش مسلح بودند، اسلحه داشتند. شما مصاحبه‌های برخی از تیرخوردگان در بیمارستان را دیدید که این‌ها تایید می‌کنند که از ناحیه ماموران تیر نخوردند و در جمعیت و رهگذر بودند و اسلحه‌ای که هیچ انطباقی هم با اسلحه‌های سازمانی نیرو‌های مسلح ندارد شلیک کرده و مجروح شده اند؛ با در گذشتگان نمی‌شود مصاحبه کرد؛ اما خانواده همان نیکتا اسفنداری آمدند تایید کردند و خیلی از همین تیرخورده‌های در بیمارستان الان هستند و تایید می‌کنند که از ناحیه همین اراذل اوباش تیرخوردند.

اسماعیلی گفت: ما امروز به عنوان دستگاه قضا مدعی اراذل اوباش و مدعی ضد انقلاب هستیم که تعدادی از اشخاص توسط آن‌ها کشته شده‌اند حال می‌خواهند آن را پای نظام و انقلاب و ماموران نظامی و انتظامی ما بگذارند؛ تاکید من این است که جامعه و مردم هوشمند و جامعه رسانه‌ای ما فریب این تبلیغات و آمارسازی‌ها و کشته سازی‌های بیگانگان را نخورند.

ارسال نظر