زمان مطالعه: 6 دقیقه

سوزاندن معترضان در ماهشهر به روایت نماینده این شهر

این روزها نام ماهشهر به دلیل اعتراضات و ناآرامی ها بیش از گذشته سر زبان ها افتاده است. علی گلمرادی، نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس در گفتگویی جزئیات تازه تری از این ناآرامی ها از جمله خبرهایی در خصوص سوزاندن معترضان را بازگو کرد.
12 آذر 1398
شناسه : 27377
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/27377
4386+
بالا
این روزها نام ماهشهر به دلیل اعتراضات و ناآرامی ها بیش از گذشته سر زبان ها افتاده است. علی گلمرادی، نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس در گفتگویی جزئیات تازه تری از این ناآرامی ها از جمله خبرهایی در خصوص سوزاندن معترضان را بازگو کرد.

حادثه 24 - این روزها نام ماهشهر به دلیل اعتراضات و ناآرامی ها بیش از گذشته سر زبان ها افتاده است. علی گلمرادی، نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس در گفتگویی جزئیات تازه تری از این ناآرامی ها از جمله خبرهایی در خصوص سوزاندن معترضان را بازگو کرد.

طی روز‌های اخیر رسانه‌های معاند روی حوادث در ماهشهر موج‌سواری کردند. از اطلاعات خود درباره این حوادث بفرمایید.

همانطور که گفتید یک موج‌سواری در ماهشهر اتفاق افتاد. خوزستان قلب تپنده کشور است. مردم سراسر استان خوزستان خود را در دفاع مقدس به خوبی اثبات کردند که عرق نظام و کشور را دارند و برای ارزش‌های نظام، ارزش قائل هستند. به‌خاطر شرایط خاصی که بر خوزستان به‌واسطه فعالیت مراکز صنعتی و اقتصادی مختلف حاکم است، به همین دلیل بیش از سایر نقاط کشور مورد توجه بدخواهان نظام بود؛ در این میان ماهشهر بیشتر مورد بهره‌برداری قرار گرفت. درباره بحث جنگ نرم و عواقب آن، بار دیگر شایعاتی درباره ماهشهر مطرح می‌شود که مشغول بدبین کردن مردم ایران و مردم این منطقه نسبت به نظام و انقلاب هستند. ما صحبت‌های آن‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم، چون معتقدیم اظهارات آن‌ها، از سر دلسوزی نیست. ما معتقدیم که یکی از عوامل ایجادکننده مشکلات مردم ایران، همین عوامل خارجی هستند. دشمنان خودشان صراحتاً اذعان کرده‌اند که تحریم‌ها را اعمال می‌کنیم تا کمر انقلاب خم شود. اگر آن‌ها واقعاً دلسوز مردم ایران هستند، نباید با تحریم‌های ناشایست و غیراخلاقی خود، برای مردم ایران مشکل ایجاد کنند.

یکی از موضوعاتی که پیرامون ماهشهر مطرح شد، بسته شدن جاده بندرامام به ماهشهر بود. جزئیات این مسأله را بیان کنید.

تقریباً به مدت ۴۸‌ساعت در این مسیر اخلال ایجاد شد. این اخلال هدفمند بود، چون بخشی از ثروت و درآمد‌های کشور در همین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام قرار دارد. با تدابیری امنیتی که اندیشیده شد و با همکاری خود مردم، اخلال در مسیر مرتفع شد.

یکی از ادعا‌های عجیب رسانه‌های ضدانقلاب، سوزاندن تعدادی از اغتشاشگران ماهشهر در نیزار‌ها بود. درباره این ادعا توضیح بفرمایید.

من به‌طور نامحسوس این موضوع را رصد کردم؛ مشاهدات خودم ناظر بر این است که اصلاً‌و‌ابداً چنین اتفاقی صحت ندارد. این‌ها در راستای تخریب‌هایی است که رسانه‌های بیگانه نسبت به مردم این منطقه دارند. دشمنان برای رسیدن به اهداف خود، حتی حاضرند به اصالت و هویت مردم این منطقه آسیب بزنند.

میزان خسارات وارد شده به زیرساخت‌های ماهشهر چقدر است؟

هنوز به جمع‌بندی نهایی در این‌باره نرسیده‌ایم. با توجه به اینکه ماهشهر جزو آخرین مناطقی بود که اغتشاش در آن جمع شد، طبیعتاً مباحث آن هم پیچیده است.

خسارات به بخش‌های صنعتی ماهشهر چطور؟

خسارت خاصی به صنایع وارد نشده است. البته برخی واحد‌ها به‌دلیل قطع روابط خود با صنایع، دچار اختلال شدند.

گویا معترضان از رسیدن نفت کوره به برخی صنایع و نیروگاه‌ها جلوگیری کرده بودند و همین موضوع اختلالاتی را به‌وجود آورد؟

بله. بالاخره مراکز صنعتی با مراکز تأمین خوراک خود، در تعامل و ارتباط هستند و قطع این روابط، مشکلاتی را در نوع خود ایجاد کرد.

برای از بین رفتن زمینه‌های اعتراضات در ماهشهر و کلاً استان خوزستان، باید چه اقدامات پیشگیرانه‌ای صورت بگیرد؟

در حوزه بهداشت‌و‌درمان، خوزستان به‌دلیل دربرگیری صنایع مختلف، مشکلات عدیده‌ای دارد، اما مردم این استان، برای مداوا باید به مراکز درمانی تهران، شیراز و اصفهان بروند؛ یا مثلاً در حوزه آموزش‌و‌پرورش، خوزستان در میان همه استان‌ها، واجد رتبه آخر است. آنچه باعث شده تا بیگانگان و مغرضان و بدخواهان نظام، نتوانند از محل خوزستان، آسیبی به این مملکت برسانند، فقط یک دلیل دارد ولاغیر؛ «نجابت مردم خوزستان و عرق و ارادت آن‌ها به اسلام و نظام.» یعنی اگر مردم خوزستان این تعهد اخلاقی را نمی‌داشتند، بستر خوزستان برای آسیب رساندن به همه مملکت، کاملاً مهیا و آماده است؛ بنابراین دولت باید به جای شعارگرایی و گفتاردرمانی، پای کار بیاید و با مردم خوزستان صادق باشند.

شرایط کلی منطقه چگونه است؟

به حمدالله، با همکاری مردم و نیرو‌های انتظامی و مسوولان ذی‌ربط، امنیت و آرامش در منطقه برقرار است.

ارسال نظر