زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک کشته و 15 مصدوم در زلزله‌ ۵.۹ ریشتری آذربایجان شرقی

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر حوالی ترک از توابع استان آذربایجان شرقی را لرزاند.
17 آبان 1398
شناسه : 26779
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/26779
2445+
بالا
زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر حوالی ترک از توابع استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

حادثه 24 - زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر حوالی ترک از توابع استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

ساعت ۰۲:۱۷:۰۳ ثانیه ۱۷/۸/۹۸، زلزله‌ای در عمق دوکیلومتری زمین، طول جغرافیایی: ۴۷.۶۴ درجه و عرض جغرافیایی: ۳۷.۷۶ درجه استان آذربایجان شرقی حوالی ترک را لرزاند.

نزدیک‌ترین شهرها به کانون این زمین‌لرزه،  ترک در ۱۹ کیلومتری (آذربایجان شرقی)، سراب (آذربایجان شرقی) در ۲۲ کیلومتری و ترکمانچای (آذربایجان شرقی) در۲۹ کیلومتری آذربایجان شرقی هستند.

بر اساس اعلام وب‌سایت مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، نزدیکترین مراکز استان‌ها به کانون این زمین‌لرزه، اردبیل در ۷۹ کیلومتری و تبریز در ۱۲۳ کیلومتری کانون زلزله هستند.

در همین حال رئیس اورژانس کشور اعلام کرد که تاکنون 15 نفر در استان آذربایجان شرقی دچار مصدومیت شده‌اند و یک نفر نیز در منطقه ورنکش جان خود را از دست داده است.

پیرحسین کولیوند در این باره گفت: در پی وقوع زمین لرزه در استان آذربایجان شرقی تمامی پایگاه های اورژانس در این استان به حالت آماده باش درآمد و همچنین تیم های ارزیاب نیز به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی با بیان اینکه برابر گزارش‌های اولیه تا کنون روستاهای ورنکش، دسته‌جرد، صومعه بالا، ترک و حلیل چی خسارات دیده اند، گفت: در روستای حلیل‌چی مورد حریق نیز گزارش شده است.

کولیوند با بیان اینکه عوامل اورژانس در استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل نیز در آماده باش هستند گفت: این زلزله خوشبختانه تاکنون در این دو استان مورد مصدومی نداشته است و تنها در مسیر اردبیل سرچم میانه ریزش کوه گزارش شده است.

به گفته رییس اورژانس کشور  آماده باش عوامل اورژانس ادامه دارد.

ارسال نظر