زمان مطالعه: 5 دقیقه

پنالتی جنجالی علیپور و ادامه حاشیه هایش / چیپ جنجالی؛ از زاویه ای دیگر

چند روز پس از بازی جنجالی پرسپولیس و ماشین‌سازی در ورزشگاه آزادی که در جریان آن علی علیپور پنالتی ارزشمندی که نصیبش شده بود از دست داد جنجال ها در این باره همچنان ادامه دارد.
11 آبان 1398
شناسه : 26611
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/26611
2726+
بالا
چند روز پس از بازی جنجالی پرسپولیس و ماشین‌سازی در ورزشگاه آزادی که در جریان آن علی علیپور پنالتی ارزشمندی که نصیبش شده بود از دست داد جنجال ها در این باره همچنان ادامه دارد.

حادثه 24 - چند روز پس از بازی جنجالی پرسپولیس و ماشین‌سازی در ورزشگاه آزادی که در جریان آن علی علیپور پنالتی ارزشمندی که نصیبش شده بود از دست داد جنجال ها در این باره همچنان ادامه دارد.

در روز اول از هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر پرسپولیس و ماشین‌سازی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت. این تساوی در شرایطی رقم خورد که پرسپولیس در دقیقه ۸۸ مسابقه صاحب یک ضربه پنالتی شد. علی علیپور پشت این ضربه قرار گرفت و با یک ضربه چیپ عجیب، این پنالتی را هدر داد. درواقع حامد لک دروازه‌بان ماشین‌سازی که گویا دست علیپور را خوانده بود، از جای خود تکان نخورد و توپ را به سادگی هرچه تمام‌تر از آن خود کرد. این دومین پنالتی پرسپولیس بود که در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی توسط علیپور به هدر رفت.

علیپور پیش از این در جام حذفی هم مقابل همین ماشین‌سازی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و در آن بازی هم نتوانست دروازه حامد لک را باز کند. نکته جالب‌تر این‌که آن پنالتی هم دقیقا مثل پنالتی پنج‌شنبه در دقیقه ۸۸ بازی گرفته شد! علیپور در‌حالی در فصل جدید ۲ پنالتی پرسپولیس را از دست داده که در همان ابتدای فصل به عنوان پنالتی‌زن اول سرخ‌ها انتخاب شده بود و کالدرون دلیل خوبی هم برای این انتخاب داشت. علیپور تا پیش از این فصل ۱۲‌بار برای پرسپولیس پنالتی زده بود و آمار‌۱۰‌گل زده و موفقیت ۸۴ درصدی او در گل کردن پنالتی‌ها نشان می‌داد که سرمربی آرژانتینی گزینه مناسبی را انتخاب کرده است.

اما این فصل قصه علیپور با ۳ فصل گذشته کاملا متفاوت است و این بازیکن نه در جریان بازی و نه در هنگام زدن پنالتی‌ها تمرکز لازم را ندارد. اما پنج‌شنبه شرایط روحی بد و نامساعد علیپور در گل نشدن پنالتی جنجالی فقط‌۵۰ درصد قضیه بود و بدون تردید نباید از نقش ۵۰ درصدی حامد لک هم به سادگی گذشت. لک در حساس‌ترین شرایط تصمیم گرفت سر جایش بایستد و بعد از آن آسان‌ترین کار ممکن را انجام دهد؛ یعنی بایستد تا توپ در دستانش آرام بگیرد. اما چرا حامد لک این تصمیم را گرفت؟! برای پیدا کردن پاسخ این سوال به‌۱۰‌ماه قبل برمی‌گردیم. پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به مصاف شهر‌خودرو رفته بود که بازی در وقت‌های قانونی و اضافه با نتیجه تساوی یک‌- یک تمام شد و کار به ضربات پنالتی کشید.

آخرین پنالتی پرسپولیس را علی علیپور آن‌هم به صورت چیپ وارد دروازه حریف کرد. علیپور در پایان بازی با شهرخودرو گفته بود که به اصلا به فکر چیپ زدن نبوده و حتی در تمرینات هم به این سبک پنالتی نمی‌زند، ولی به‌خاطر نحوه خوشحالی بهنام برزای بازیکن حریف دست به این اقدام زده است. در واقع علیپور در شرایط خاص یک تصمیم کاملا احساسی و ریسکی را گرفته بود و در بازی پنج‌شنبه هم لک می‌دانست که شرایط به گونه‌ای است که می‌تواند علیپور را به سمت و سوی یک تصمیم احساسی سوق دهد؛ اتفاقی که در‌نهایت هم رخ داد تا یکی از تلخ‌ترین روز‌های فوتبال علیپور و شاید شیرین‌ترین روز فوتبالی لک رقم بخورد.

ارسال نظر