زمان مطالعه: 4 دقیقه

اخاذی 200 میلیونی خواستگار تلگرامی

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمی به جرم اخاذی 200 میلیون ریالی خبر داد و گفت: متهم با سوء استفاده احساسات شاکی در شبکه اجتماعی تلگرام اهداف مجرمانه خود را عملی ‌می کرد.
01 آبان 1398
شناسه : 26472
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/26472
2132+
بالا
رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمی به جرم اخاذی 200 میلیون ریالی خبر داد و گفت: متهم با سوء استفاده احساسات شاکی در شبکه اجتماعی تلگرام اهداف مجرمانه خود را عملی ‌می کرد.

حادثه 24 - رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمی به جرم اخاذی 200 میلیون ریالی خبر داد و گفت: متهم با سوء استفاده احساسات شاکی در شبکه اجتماعی تلگرام اهداف مجرمانه خود را عملی ‌می کرد. 

سرهنگ تورج کاظمی در تشریح این خبر، گفت: خانمی 23 ساله ساکن تهران به پلیس فتای پایتخت با در دست داشتن پرونده ای با موضوع تهدید و اخاذی مراجعه و در اظهارات خود توضیح داد: در شبکه اجتماعی تلگرام با فردی آشنا شدم که با آیدی خودش پیامی با محتوای طرح دوستی برای من ارسال کرده بود، و من هم از روی ساده لوحی تقاضای وی را پذیرفتم و گفت و گوهایمان آغاز شد.

این مقام انتظامی گفت: شاکی اظهار داشت: مدتی از آشنایمان گذشته بود و به وی علاقه مند شدم و با پیشنهاد ازدواج از سوی وی، علاقه من به وی بیشتر و بیشتر شد تا جائی که تصاویر شخصی و خصوصی ام را برایش فرستادم. در حالی که نمی دانستم که پشت این چهره مهربان، فردی دروغگو وجود دارد و با طرح دوستی قصد سوء استفاده از من را دارد.

پس از گذشت مدتی از دوستی مان از من درخواست مبلغی پول کرد و من برای نشان دادن اعتمادم به وی مبلغ درخواستی وی را به وی دادم و قرار بود از مدت کوتاهی به من عودت دهد. هنوز مبلغ پول را پس نداده بود که مبالغ دیگری درخواست کرد و وقتی با پاسخ منفی من مواجه شد شروع به تهدید و انتشار تصاویرم در فضای مجازی کرد و تا کنون در چندین مرحله مبلغ 200 میلیون ریال از من اخاذی کرده است. ولی دیگر از تهدیدات او خسته شدم و مزاحمت های او باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی برایم شده است و درخواست رسیدگی را دارم .

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: پرونده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای در دستور کار مهندسین فتا قرار گرفت و تیمی ازکارآگاهان پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند. 

وی افزود: در تحقیقات پلیسی مردی 32 ساله، ساکن محله بلوار فردوس شناسایی شد و هماهنگی های قضائی وی در محل سکونتش جلب و به پلیس فتا انتقال یافت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در ابتدا متهم خود را بی اطلاع از اظهارات شاکی نشان می داد ولی با دیدن تحقیقات مفصل پلیسی به ناچار به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار کرد: وقتی که فهمیدم شاکی از انتشار اطلاعات شخصی خود بسیار واهمه دارد از وی اخاذی کردم و در طی چندین مرحله مبلغ 200 میلیون ریال از او گرفتم.

سرهنگ کاظمی در پایان به شهروندان عزیز یادآوری کرد: برخی از مجرمان سایبری برای نیل به اهداف سوء خود دست به اعمال متقلبانه ای می زنند و با فریب قربانی خود و پیشنهاد دوستی و طرح ازدواج به عمل مجرمانه خود تحقق دهند.

ارسال نظر