زمان مطالعه: 8 دقیقه

کلاهبرداری 9 میلیاردی به بهانه فروش خودروی های لوکس/ متهم سراتو را 20 میلیون زیر قیمت می فروخت

مرد شیاد که به بهانه فروش خودروهای لوکس سر 57نفر را کلاه گذاشته و بیش از 9میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، برای فریب وانمود می‌کرد متهم، فرد دیگری است و با این شگرد حتی وکالت شاکیان را هم برعهده گرفت اما سرانجام دستش رو و پرونده‌اش به دادگاه فرستاده شد.
26 شهریور 1398
شناسه : 15529
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/15529
2404+
بالا
مرد شیاد که به بهانه فروش خودروهای لوکس سر 57نفر را کلاه گذاشته و بیش از 9میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، برای فریب وانمود می‌کرد متهم، فرد دیگری است و با این شگرد حتی وکالت شاکیان را هم برعهده گرفت اما سرانجام دستش رو و پرونده‌اش به دادگاه فرستاده شد.

حادثه 24 - مرد شیاد که به بهانه فروش خودروهای لوکس سر 57نفر را کلاه گذاشته و بیش از 9میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، برای فریب وانمود می‌کرد متهم، فرد دیگری است و با این شگرد حتی وکالت شاکیان را هم برعهده گرفت اما سرانجام دستش رو و پرونده‌اش به دادگاه فرستاده شد.

 تحقیقات پلیس در این خصوص از چندی قبل در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران آغاز شد. ماجرا از این قرار بود که فردی با راه‌اندازی یک دفتر و انجام تبلیغات گسترده مدعی بود خودروهای لوکس را با قیمتی به‌مراتب کمتر از قیمت بازار می‌فروشد. او علاوه بر روزنامه‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز تبلیغات گسترده‌ای برای فروش خودرو انجام می‌داد و قیمت‌هایی که برای خودروها اعلام می‌کرد چشمگیر بود. به همین دلیل بود که بعد از مدتی سیل مشتریان روانه دفتر او شد. مدیر این شرکت ادعا می‌کرد از طریق ارتباط خاصی که با مدیر یکی از شرکت‌های خودروسازی دارد می‌تواند دست به چنین کاری بزند. همچنین او مدعی بود قراردادهایی که با مشتریان می‌بندد فروش فوری خودروست و حداکثر در مدت 30روز خودروها را تحویل می‌دهد. از سوی دیگر قراردادی که او با مشتریانش منعقد می‌کرد نشان می‌داد که او و شرکتش فقط کارمزدی در حد 200هزار تومان دریافت می‌کنند و واسطه هستند و بقیه پول به‌حساب شرکت خودروساز واریز می‌شود. همین نکات بود که اعتماد افراد زیادی را جلب کرد.

یکی از شاکیان در اظهاراتش به بازپرس پرونده گفت: من برای خرید خودروی سراتو در این شرکت ثبت‌نام کردم. قیمتی که برای فروش این خودرو اعلام شده بود حدود 20میلیون تومان از قیمت بازار کمتر بود. معمولا درباره پیش‌فروش خودرو خبرهای خوبی شنیده نمی‌شود، اما این شرکت مدعی بود که خودروها را فوری تحویل می‌دهد. از طرفی مدیر شرکت طوری رفتار می‌کرد که نشان می‌داد ارتباطات خوبی با مدیران شرکت‌های خودروساز دارد. به همین دلیل هم بود که من به او اعتماد کردم.

این شاکی در ادامه گفت: چند روز بعد از اینکه پول را واریز کردم طبق قرارمان به شرکت رفتم تا خودرویم را تحویل بگیرم، اما در آنجا افراد دیگر را هم دیدم که منتظر دریافت خودرو بودند و اثری از مدیر شرکت نبود. همه می‌گفتند که او فرار کرده و سرمان را کلاه گذاشته است. به همین دلیل من و سایر شاکیان تصمیم گرفتیم از او شکایت کنیم. علاوه بر این مرد 56نفر دیگر نیز از این شرکت شکایت کردند و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. با این حال چند روز بعد شاکیان اعلام کردند که مدیر شرکت فرار نکرده و در دفترش حضور دارد و ادعا می‌کند کلاهبردار اصلی فرد دیگری است که به شیراز گریخته است.

یکی از شاکیان در این‌باره گفت: متهم ادعا می‌کرد که تنها یک واسطه است و پول‌های ما را که حدود 9میلیارد تومان است فردی که به شیراز گریخته بالا کشیده است. او می‌گفت خودش هم شاکی است و می‌خواهد به شیراز برود و از او شکایت کند. اما چون ما نمی‌توانستیم این موضوع را پیگیری کنیم او از همه‌مان وکالتنامه گرفت تا ماجرا را پیگیری کند. مدتی گذشت و مالباختگان امیدوار بودند با وکالتنامه‌ای که به مدیر شرکت داده‌اند به پول‌هایشان برسند، اما در نهایت فهمیدند که همه ماجرا زیر سر مدیر شرکت است و همه این حرف‌ها ترفندی برای فریب آنهاست. غافل از اینکه با وکالتنامه‌ای که در اختیار مرد شیاد گذاشته‌اند درخصوص این پرونده به او اختیار تام داده‌اند.

در این مرحله بود که پای پلیس به میان کشیده شد. مأموران با انجام تحقیقات گسترده به اطلاعات تازه‌ای از متهم دست یافتند. شواهد نشان می‌داد که او از همان ابتدا با راه‌اندازی این دفتر قصد کلاهبرداری داشته و همه حرف‌هایش درخصوص ارتباط با مدیر شرکت خودروسازی دروغ و ترفندی برای جذب طعمه‌های بیشتر بوده است. همچنین مشخص شد وقتی او پی برده که مالباختگان قصد شکایت از او را دارند نقشه جدیدی کشیده و پای فرد دیگری را که وجود خارجی ندارد به این ماجرا باز کرده و با این بهانه از مالباختگان وکالت گرفته است. در چنین شرایطی بود که مأموران با دستور بازپرس پرونده متهم اصلی و 2 نفر از همدستانش را بازداشت کردند. هرچند آنها با تکرار ادعاهایشان درخصوص نقش فرد دیگری در این کلاهبرداری مدعی بودند که بی‌گناه هستند، اما همه شواهد و مدارک علیه‌شان بود و شواهد نشان می‌داد چنین فردی وجود ندارد و آنها با فریب 57نفر دست به کلاهبرداری 9میلیارد تومانی زده‌اند. در این شرایط بود که پرونده‌شان با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد و قرار است مرد شیاد و همدستانش به‌زودی محاکمه شوند.

ارسال نظر