زمان مطالعه: 2 دقیقه

کلاهبرداری از عزاداران با ترفند کمک به ایتام

رییس پلیس فتا گلستان به شهروندان این استان در خصوص کلاهبرداری اینترنتی و سوء استفاده از عواطف دینی مردم در ماه محرم هشدار داد و گفت: عزاداران حسینی مراقب شیادی سودجویان باشند.
13 شهریور 1398
شناسه : 15219
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/15219
2284+
بالا
رییس پلیس فتا گلستان به شهروندان این استان در خصوص کلاهبرداری اینترنتی و سوء استفاده از عواطف دینی مردم در ماه محرم هشدار داد و گفت: عزاداران حسینی مراقب شیادی سودجویان باشند.

حادثه 24 - رییس پلیس فتا گلستان به شهروندان این استان در خصوص کلاهبرداری اینترنتی و سوء استفاده از عواطف دینی مردم در ماه محرم هشدار داد و گفت: عزاداران حسینی مراقب شیادی سودجویان باشند.

سرهنگ ابراهیم پرسا روز چهارشنبه گفت: تاکنون موردی از کلاهبرداری در این ایام گزارش نشده اما شهروندان در برابر تحرکات کلاهبرداران هوشیار باشند.

وی افزود : برخی افراد در فضای مجازی تحت عنوان کمپین جمع آوری کمک به ایتام و نیازمندان، جمع آوری نذورات برای اطعام عزاداران حسین و یا ثبت نام عتبات عالیات با راه اندازی سایتهای جعلی از مردم کلاهبرداری می کنند که هوشیاری در مقابل ترفند این افراد ضروری است.

این کارشناس حوزه سایبری گفت: این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی با دریافت مبالغی به عنوان نذری و یا کمک به افراد نیازمند، حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می کنند.

 پرسا به یکی دیگر از جرایم سایبری در ایام محرم اشاره کرد و افزود: این افراد با ارایه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی آلوده به بدافزار (ویروس) برای دانلود، به سیستم قربانی نفوذ کرده و اطلاعات کاربر را برای سوء استفاده های بعدی به سرقت می‌برند.

رییس پلیس فتا گلستان اظهار داشت: شهروندن هنگام ثبت نام و پرداخت‌های اینترنتی برای وارد کردن اطلاعات بانکی فقط از کیبورد مجازی تعبیه شده در درگاه های پرداخت استفاده کنند.

وی به آغاز ثبت نام در سامانه سماح و پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و از مردم خواست فریب وعده های دروغینی همچون بلیط ارزان قیمت عتبات، ثبت نام ارزان تر و موارد مشابه را نخورند.

هموطنان می‌توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  از آخرین هشدارهای سایبری و روش‌های پیشگیری از سایر جرایم مطلع شوند.

ارسال نظر