زمان مطالعه: 8 دقیقه

ماجرای کتک زدن زن جوان در بیمارستان ولیعصر چه بود؟

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک، در خصوص خبر ضرب و شتم صورت گرفته در بیمارستان ولیعصر(عج) توضیحاتی را ارائه و تاکید کرد که در این اتفاق دانشگاه به عنوان شاکی پیگیر حقوق پرسنل خود خواهد بود.
05 شهریور 1398
شناسه : 15005
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/15005
2841+
بالا
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک، در خصوص خبر ضرب و شتم صورت گرفته در بیمارستان ولیعصر(عج) توضیحاتی را ارائه و تاکید کرد که در این اتفاق دانشگاه به عنوان شاکی پیگیر حقوق پرسنل خود خواهد بود.

حادثه 24 - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک، در خصوص خبر ضرب و شتم صورت گرفته در بیمارستان ولیعصر(عج) توضیحاتی را ارائه و تاکید کرد که در این اتفاق دانشگاه به عنوان شاکی پیگیر حقوق پرسنل خود خواهد بود.

دکتر سید محمد جمالیان در خصوص حواشی ایجاد شده در فضای مجازی در خصوص ضرب و شتم یک خانم در بیمارستان ولیعصر(ع)اراک گفت: ماجرا این است که یک خانم به همراه دو آقا در ساعت غیر ملاقات با حضور در بیمارستان خواستار ملاقات با بیمار خود شدند که نگهبان با توجه به اتمام ساعت ملاقات اجازه ورود به آنها نداده است.

وی گفت: با جلوگیری نگهبان از ورود این سه نفر، بعد از گذشت لحظاتی، خانم بدون توجه به نگهبان وارد بیمارستان شده و به ملاقات بیمار خود می رود و برمی‌گردد، وی در بازگشت از نگهبان می‌خواهد که اجازه دهد دو مرد همراه وی نیز به ملاقات بیمار بروند که نگهبان اجازه نمی‌دهد و حتی ضمن مدارا با ملاقات کنندگان، به خانم می‌گوید در حال حاضر بخش شلوغ است و در صورت خلوت شدن فضا اجازه می‌دهم یکی از آقایان به ملاقات بیمار برود ولی در ادامه این مکالمه خانم شروع به فحاشی می کند و یکی از دو مرد شروع به ضرب و شتم نگهبان و هل دادن وی کرده است.

جمالیان با بیان اینکه این نگهبان که تاکنون دو مرتبه کمر خود را مورد جراحی قرار داده است، توسط یکی از دو مرد هل داده شده و به زمین می افتد افزود: در همین حین مامور انتظامی که در کنار نگهبان بوده مانع ضرب و شتم نگهبان می‌شود و ضاربان را به داخل کانکس نگهبانی می‌برد و در همین حین خانم همچنان در حال فحاشی  است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی این اتفاقات توسط دوربین‌های بیمارستان ضبط و مستند شده است، گفت: پس از قطع ضرب و شتم نگهبان، این خانم با یک خبرنگار تماس گرفته و تهدید می‌کند که این اتفاقات را در فضای مجازی منعکس خواهد کرد، اما متاسفانه اتفاقات کاملا معکوس و بدون رعایت اخلاق حرفه‌ای در فضای مجازی منعکس می‌شود و در این جریان در واقع دانشگاه علوم‌پزشکی شاکی است.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی اراک با بیان اینکه دانشگاه طبق بیانیه‌ای موارد مطرح شده در فضای مجازی که عکس واقعیت است را تکذیب کرده است و حتی شخص استاندار موضوع را مورد پیگیری قرار داده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی وظیفه خود می‌داند که از پرسنل خود که در شرایط بسیار سخت کار می‌کنند، دفاع کند و به عنوان شخص اول دانشگاه تا آخر از نگهبان بیمارستان دفاع خواهم کرد چراکه خطایی صورت نگرفته است.

 وی همچنین با تشریح اتفاق دیگری در شب گذشته با اشاره به شکسته شدن شیشه‌های بیمارستان ولیعصر در شب گذشته گفت: شب گذشته نزاعی در بیرون از بیمارستان رخ داده و متاسفانه یکی از افراد درگیر وارد بیمارستان شده و با قمه تمام شیشه‌های بیمارستان را شکسته است. اتفاقات این چنینی در محل بیمارستان صورت می گیرد و نگهبانان باید از حریم بیمارستان دفاع کنند.

جمالیان تصریح کرد: اگر افراد به حقوق یکدیگر احترام بگذارند مسلما چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد، در هیچ‌جای دنیا ملاقات‌کننده در ساعت غیر ملاقات به زور به دنبال ورود به بیمارستان نیست، اما این موضوع در ایران همچنان یک چالش است. در دنیا اطراف یک مرکز درمانی و بیمارستان آرامترین نقطه شهر است، اما در ایران این شرایط معکوس است، اگر ممنوعیت در ملاقات اعمال می‌شود یا افراد در ساعتی خاص می‌توانند بیمار خود را ببیند، تنها برای انجام سیکل درمان، رسیدگی مناسب، جلوگیری از بروز عفونت و ... است، اما متاسفانه افراد نه تنها به حقوق خود بلکه به حقوق بیمار خود و سایر بیماران اهمیتی نمی‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ علوم پزشکی بابت جوسازی صورت گرفته قطعا پیگیری حقوقی خواهد داشت، افزود: به دنبال ایجاد حواشی برای دانشگاه نیستم چراکه امور دانشگاه به قدری گسترده است که صرف زمان برای این حواشی ممکن است خدمات رسانی و حقوق مردم را تضییع کند. فیلم این اتفاق موجود است و قطعا در این مورد پیگیری لازم صورت می‌گیرد و از نگهبان بیمارستان نیز دفاع کامل خواهم کرد.

گفتنی است، در زمان وقوع این اتفاق و انتشار خبر آن در فضای مجازی موضوع را پیگیری کرد اما به دلیل عدم دسترسی به منبع موثق و عدم برقراری ارتباط با مسئول مربوطه امکان انتشار این خبر را پیدا نکرد.

ارسال نظر