زمان مطالعه: 5 دقیقه

7 دلیل نجفی برای اثبات غیرعمد بودن قتل چه بود

نجفی در دادگاه دیروز با ذکر 7 نکته برای آخرین بار از خودش دفاع کرد. اما این 7 نکته چه بود؟
01 مرداد 1398
شناسه : 14202
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/14202
2247+
بالا
نجفی در دادگاه دیروز با ذکر 7 نکته برای آخرین بار از خودش دفاع کرد. اما این 7 نکته چه بود؟

نجفی در دادگاه دیروز با ذکر 7 نکته برای آخرین بار از خودش دفاع کرد. اما این 7 نکته چه بود؟

به گزارش حادثه 24 وقتی نجفی در جایگاه ایستاد گفت: از همان روز اول هدفم روشن شدن حقیقت بود، نه برائت خودم. در این ماجرا تقصیر خودم را تا حدی می پذیرم و به خدا پناه می برم. انشاالله که مورد رحمت الهی قرار بگیرم. برای آخرین دفاع از خودم لازم می دانم به 7 مورد اشاره کنم:

1) من به هیچ عنوان در جریان گزارش کارشناس پزشکی قانونی نبودم و در جلسه دادگاه از آن مطلع شدم. بنابر این حرفهای من با گزارش کارشناس مطابقت دارد و نشان می دهد چیزی که در خاطرم داشته ام گفته ام.

2) وقتی وارد حمام شدم در شرایطی پیش بینی نشده با مرحوم سینه به سینه شدم. تیر اول شلیک شد. 4 تیر بعدی در شرایطی نامتعادل و در حالی که دستم را گرفته بودشلیک شد. بعد از آنکه دستم را رها کرد شلیک دیگری انجام ندادم.

3) از 5 تیر شلیک شده 4 تیر به در و دیوار و سقف برخورد کرده است که محل اصابت نشان می دهد غیرمتعادل و بی اختیار بودم.

4) درباره تیری که به سینه مرحوم برخورد کرد با 2 نظریه مواجه هستیم. یکی اینکه اول گلوله با دست برخورد کرده و بعد به سینه اصابت کرده و در سینه باقی مانده است و شکل طبیعی اش از بین رفته  است. نظر کارشناس محترم اسلحه هم همین است و به نظرم اگر گروه کارشناسی موضوع را بررسی کند این سوال پاسخ داده شود. فرض دوم اما این است که تیری که به سینه وارد شده تیری است که به سقف برخورد کرده و از بالا آمده است. پس از برخورد با سقف شکل اصلی خود را از دست داده و هم با زاویه بالا به پایین وارد بدن مرحوم شده است. به نظرح احتمال کمانه کردن جدی است و اگر صلاح بدانید گروه کارشناسی در این باره نظر بدهند.

5) من قصد شلیک نداشتم. اقداماتی که من و همسرم در دو هفته قبل از حادثه برای پیدا کردن خانه و خرید انجام دادیم نشان می دهد قصد قبلی وجود نداشته است. اگر قصدی وجود داشت راههای دیگری هم وجود داشت.

6) اسلحه از سال 60 محوز داشته و در اختیار من بوده است. هیچ دلیلی برای اینکه کارت حمل سلاح را تمدید نکنم وجود نداشته است. فقط از قصور و مشغله زیاد بوده و اینکه فکر می کردم اعتبارش 10 ساله است.

7) اسلحه 2 شب قبل از وقوغ به طور تصادفی در چمدان بود که همسرم آن را پیدا کرد و به من داد. من هم آن را روی قفسه کمد گذاشتم. قبل از آن اسلحه در جایی غیر دسترس بود.

امیدوارم خداوند گناهان من را ببخشد و روح آن مرحوم هم در آرامش باشد و قضات محترم نیز حکم عادلانه ای صادر کنند.

با پایان دفاعیات نجفی رئیس دادگاه ختم دادرسی را اعلام کرد و قرار است هیئت قضایی پس از شور رای خود را صادر کنند.

ارسال نظر