زمان مطالعه: 5 دقیقه

مرگ دختر 10 ساله هنگام عمل آپاندیس

راضیه علیزاده، دانش آموز پایه چهارم دبستان نبوت، در روستای علی آباد سفلی بود که حین عمل جراحی آپاندیسیت در بیمارستان شهدا قاین درگذشت.
09 بهمن 1397
شناسه : 11840
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/11840
10512+
بالا
راضیه علیزاده، دانش آموز پایه چهارم دبستان نبوت، در روستای علی آباد سفلی بود که حین عمل جراحی آپاندیسیت در بیمارستان شهدا قاین درگذشت.

رحیمی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قاین در این باره گفت: با توجه به موضوع فوت دختر بچه ده ساله در تاریخ ۴ بهمن ماه جاری در بیمارستان شهدا قاین و حین آماده کردن وی جهت عمل جراحی در اتاق عمل و باتشخیص آپاندیست به محض اطلاع، تمام اقدامات انتظامی و قضائی لازم معمول شده و تحقیقات مقدماتی لازم و اولیه در همان شب انجام و با تشکیل پرونده قضائی در دادسرا، با دستور قضائی جسد متوفی نیز در راستای تعیین دقیق علت فوت، کالبد گشایی و علت فوت با دقت و حساسیت لازم در حال بررسی است.

وی ادامه داد: ضمن آرزو و طلب صبر و اجر برای اولیا دم؛ به اطلاع شهروندان می‌رساند که در صورت احراز هرگونه قصور و یا تقصیر در موضوع عوامل دخیل به مجازات مقتضی و متناسب قانونی محکوم خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قاین بیان کرد: هرگونه اظهار نظر خودسرانه و یا انتشار مطالب غیر مستند و یا انتساب علت فوت به شخص یا اشخاصی قبل از احراز مراتب مزبور فاقد وجاهت قانونی بوده و حسب مورد می‌تواند موجبات توجه اتهاماتی شود.

محسن رضایی مقدم، رئیس بیمارستان شهدا قاین نیز گفت: در پی انتشار خبر فوت دختر ده ساله در بیمارستان شهدا قاین و انتشار اخبار ضد و نقیض لازم است جهت جلوگیری از گسترش و دامن زدن به شایعات مطالبی به عرض مردم شریف قائنات رسانده شود.

وی افزود: در تاریخ پنجشنبه چهارم بهمن دختر بچه ده ساله با تشخیص آپاندیسیت جهت عمل جراحی به اتاق عمل بیمارستان اعزام شده و بلافاصله پس از شروع فرایند بیهوشی متأسفانه دچار ایست قلبی و تنفسی شده و حدود دو ساعت تلاش کلیه پزشکان و پرسنل اتاق عمل جهت احیا مؤثر واقع نشده و بیمار فوت می‌کند. بلافاصله از همان ساعات اولیه اطلاع، مسئولین بیمارستان و شبکه بهداشت شهرستان در اتاق عمل حاضر و از نزدیک بر فرایند احیا نظارت داشتند.

رئیس بیمارستان شهدا قاین بیان کرد: تمامی مستندات و داروهای مصرفی بررسی و ارزیابی کامل در مورد علت وقوع این حادثه دلخراش به عمل آمد ولی هیچ مدرکی دال بر تزریق داروی اشتباه یا قصور کادر درمانی تاکنون اثبات نشده است و علت حادثه هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. جسد متوفی جهت کالبدشکافی و تحقیقات تکمیلی به پزشکی قانونی ارجاع و بررسی‌های کارشناسی و نمونه برداری لازم انجام شده و تاکنون نتیجه نهایی در مورد علت دقیق فوت از طرف مراجع قانونی اعلام نشده است.

رضایی مقدم افزود: با توجه به انتشار برخی اطلاعات نادرست و کم لطفی نسبت به پزشکان و پرسنل زحمتکش بیمارستان ضمن عرض تسلیت مجدد و همدردی کامل با خانواده داغدار آن عزیز از دست رفته از اصحاب رسانه و مردم شهرستان تقاضا می‌شود با سعه صدر و شکیبایی تا روشن شدن علت حادثه از سوی مراجع قانونی از گمانه زنی و اتهام و انتشار شایعات در مورد این حادثه پرهیز کنند.

وی یادآور شد: قطعاً مسئولان بیمارستان و شبکه بهداشت شهرستان بیش از همه پیگیر این حادثه تا روشن شدن موضوع خواهند بود از هر گونه همکاری با مراجع ذیصلاح کوتاهی نخواهد شد.

کلمات کلیدی:
ارسال نظر