زمان مطالعه: 2 دقیقه

جزئیات تغییرات طرح ترافیک جدید در تهران

ساکنان پایتخت سالهاست که با چالش های جدی ای برای ترافیک شهری مواجه هستند، آیا امسال شاهد تغییر طرح های ترافیکی خواهیم بود؟
05 اردیبهشت 1403
شناسه : 116918
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/116918
128+
بالا
ساکنان پایتخت سالهاست که با چالش های جدی ای برای ترافیک شهری مواجه هستند، آیا امسال شاهد تغییر طرح های ترافیکی خواهیم بود؟

حادثه 24 -ساکنان پایتخت سالهاست که با چالش های جدی ای برای ترافیک شهری مواجه هستند، آیا امسال شاهد تغییر طرح های ترافیکی خواهیم بود؟

 محسن هرمزی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران، در گفتگو با ایسنا از به ‌روزرسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال 1403 خبر داد. به گفته او، این به ‌روزرسانی شامل تغییرات اساسی در طرح فعلی خواهد بود.
هرمزی با اشاره به نواقص طرح ترافیک فعلی گفت: «ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث ‌دار کم و کاستی ‌هایی هستیم. به همین دلیل، به ‌روزرسانی این طرح با توجه به مقتضیات زمانی ضروری است.»
یکی از مهم‌ترین تغییرات در طرح جدید، حذف طرح زوج و فرد خواهد بود. هرمزی در این باره توضیح داد: «در طرح جدید، یک طرح ترافیک واحد خواهیم داشت و دیگر شاهد محدودیت تردد براساس زوج و فرد نخواهیم بود.»
علاوه بر این، در طرح جدید، تردد خودروها و موتورسیکلت‌های برقی بدون محدودیت خواهد بود. هرمزی این موضوع را گامی در جهت برقی‌سازی حمل و نقل و کاهش آلودگی هوا دانست. معاون حمل و نقل شهرداری تهران همچنین از وضع محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی در محدوده بازار و منطقه 12 خبر داد. هدف از این محدودیت ‌ها، کاهش آلودگی صوتی و ترافیک در این مناطق عنوان شده است.
هرمزی در پایان به یکی دیگر از اهداف طرح جدید ترافیک اشاره کرد و گفت: «ما طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب ‌مردگی خیابان ‌ها کم کنیم. طرح ترافیک فعلی سال ‌ها باعث شده که خیابان‌ های تهران در ساعات شب خلوت و بی ‌روح باشند.»

حذف زوج و فرد در دستور کار
از سوی دیگر شهریار افندی ‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، در گفتگو با مهر از بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک در پایتخت خبر داد. به گفته افندی ‌زاده، در حال حاضر این سازمان در حال دریافت پیشنهادات و نظرات جامعه دانشگاهی در این زمینه است. پس از جمع ‌بندی این نظرات، موضوع در کمیته ‌ای ویژه بررسی نهایی خواهد شد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تأکید کرد که بازنگری در طرح ترافیک قطعی است و امسال شاهد تغییراتی در این طرح خواهیم بود.
او در ادامه به برخی از مواردی که در این بازنگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت اشاره کرد و گفت: «یکی از این موارد، بررسی حذف حلقه دوم طرح ترافیک یا همان محدوده زوج و فرد است.»
افندی‌زاده همچنین یادآور شد که تغییر در نرخ طرح ترافیک موضوعی جداگانه است و تصمیم‌گیری در این زمینه بر عهده شورای شهر تهران خواهد بود. وی در خصوص جزئیات بیشتر تغییرات طرح ترافیک گفت: «بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان اجرا و مکان اجرا است. همچنین احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک نیز وجود دارد.»
به نظر می‌رسد با توجه به تأکیدات مسئولان شهری، در سال جاری شاهد تغییرات قابل توجهی در طرح ترافیک تهران خواهیم بود.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر