زمان مطالعه: 5 دقیقه

تعقیب و گریز پلیس و سارق خودرو در سهروردی/ تیراندازی در شهرک غرب برای دستگیری سارق

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان خودرو و لوازم خودرو در محله عباس آباد و شهرک غرب خبر داد.
27 فروردین 1403
شناسه : 116349
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/116349
90+
بالا
جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان خودرو و لوازم خودرو در محله عباس آباد و شهرک غرب خبر داد.

حادثه 24 - جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان خودرو و لوازم خودرو در محله عباس آباد و شهرک غرب خبر داد.

سرهنگ اردشیر نادری به تشریح دو مورد از ماموریت‌های پلیس پیشگیری در شبانه‌روز گذشته پرداخت و از دستگیری دو سارق خودرو در خیابان سهروردی و سارقان لوازم خودرو در شهرک قدس خبر داد.

دستگیری سارق خودرو در سهروردی

نادری درباره جزئیات پرونده دستگیری سارق خودرو گفت: در راستای افزایش امنیت، ماموران کلانتری عباس آباد درحال گشت زنی در خیابان سهروردی تهران بودند که به رفتار سرنشینان یک دستگاه خودروی مشکوک شده و آن را تحت نظر قرار دادند. همزمان ماموران نسبت به استعلام پلاک خودرو اقدام کردند که در جریان آن متوجه شدند مالک این خودرو، سرقت آن را به پلیس گزارش داده است.

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه خودروی مذکور سرقتی بود؛ ادامه داد:  در همین راستا نیز ماموران پلیس به راننده این خودرو دستور ایست دادند، اما راننده از فرمان پلیس سرپیچی کرد و سرعت خود را افزایش داد. در همین راستا نیز عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و متهمان شکل گرفت. دقایقی بعد، پلیس توانست با شگردهای انتظامی، خودرو را متوقف کرده و یکی از سارقان را دستگیر کند. فرد دیگری که در کنار این متهم حضور داشت، اقدام به فرار کرد.

وی با بیان اینکه ماموران در جریان بازرسی از خودرو و متهم دستگیر شده، چند قبضه چاقو و قمه را کشف و ضبط کردند، ادامه داد: متهم دستگیر شده با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. همچنین  دستگیری متهم متواری شده در دستورکار قرار گرفت.

بازداشت سارق در حین زاغ زنی در شهرک غرب

نادری با اشاره به جزئیات دومین ماموریت، ماموران پلیس پیشگیری گفت: ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب، هنگام گشت‌زنی، به رفتار راننده یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و متوجه شدند این فرد درحال زاغ زنی خودرو های پارک شده است.در همین راستا نیز ماموران اقدامات این فرد را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند. پس از مدت کوتاهی،  سرنشین مشکوک، از خودرو خود پیاده شده و به منظور سرقت لوازم داخل خودرو، اقدام به باز کردن در یک دستگاه خودرو سواری پژو ۲۰۶ که در خیابان پارک شده بود، کرد.

نادری گفت: عوامل کلانتری بلافاصله برای دستگیری سارق وارد عمل شدند، اما او سریعا به خودروی خود بازگشته و از محل متواری شد. در همین راستا نیز تعقیب و گریز میان پلیس و سارقان آغاز شد و آنان پس از تعقیب و گریز طولانی مدت، تواستند با استفاده از قانون به کارگیری سلاح، خودرو را متوقف و سرنشینان آن را دستگیر کنند.

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت خاطرنشان کرد: متهمان به کلانتری منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود مبنی بر ارتکاب 21 فقره سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو اعتراف کردند. همچنین خودروی این افراد نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن لوازم حرفه ای مورد نیاز برای باز کردن در خودروها و سرقت و همچنین مقادیر اموال مسروقه کشف شد.

وی افزود: از آنجا که به نظر می‌رسید تعداد سرقت های این متهمان بیشتر باشد؛ متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی به همراه جزئیات پرونده، در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

نادری به شهروندان توصیه می شود از پارک خودروی خود در محل های ناایمن، خلوت و تاریک خودداری کنند. همچنین خودرو های خود را به تجهیزات ایمنی اعم از قفل و دزدگیر مجهز کنند. به این نکته نیز توجه داشت باشند که اشیاء قیمتی و مدارک خودرو نیز باید در محلی غیر از خودرو، نگهداری شوند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر