زمان مطالعه: 1 دقیقه

قارچ سمی در چهارمحال و بختیاری 2 نفر را راهی بیمارستان کرد

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف قارچ سمی ۲ نفر را در استان مسموم و راهی مراکز درمانی کرد.
20 فروردین 1403
شناسه : 116030
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/116030
89+
بالا
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف قارچ سمی ۲ نفر را در استان مسموم و راهی مراکز درمانی کرد.

حادثه 24 - مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف قارچ سمی ۲ نفر را در استان مسموم و راهی مراکز درمانی کرد.

اصغر نوروززاده روز یکشنبه با هشدار نسبت به مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی که در فصل بهار رویش دارند، افزود: همه ساله با آغاز فصل بهار و بهبود شرایط مساعد در رشد قارچ‌های خودرو، با موجی از مسمومیت‌های اتفاقی ناشی از مصرف قارچ‌های سمی مواجه هستیم که منجر به فوت، نارسایی کبد و بستری شدن بسیاری از افراد شده است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست سال گذشته مسمومیت‌ با قارچ و گیاهان سمی ۱۰ درصد مسمومیت‌های شکل گرفته در استان را به خود اختصاص داده بود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اگرچه امسال گزارشی مبنی بر فوت ناشی از مصرف قارچ سمی در استان گزارش نشده است و مسمومیت‌های شکل گرفته درمان شده است اما مصرف قارچ سمی می‌تواند موجب مرگ افراد مصرف‌کننده شود.

نوروززاده توصیه کرد تا از مصرف قارچ های خودرو به خصوص قارچ‌هایی که در کنار تنه درختان می‌رویند و یا قارچ‌های فله‌ای جمع‌آوری شده توسط افراد بومی، خودداری شود چرا که شناسایی انواع قارچ از انواع سمی تنها بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه‌شناسی امکانپذیر است.

آخرین اخبار «حوادث چهارمحال و بختیاری» را در صفحه حوادث چهارمحال و بختیاری و حوادث شهرکرد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر