زمان مطالعه: 15 دقیقه

رازگشایی پلیس از 8معمای جنایی در نوروز/ از جنایت در باغ گیلاس شهرستان بهارستان تا قتل بر سر استوری اینستاگرام

نوروز امسال کارآگاهان پلیس آگاهی تهران با 8پرونده جنایی روبه‌رو بودند که برخی از این پرونده‌ها با دستگیری عاملان جنایت به نتیجه رسید و تلاش برای رازگشایی از سایر آنها ادامه دارد.
14 فروردین 1403
شناسه : 105674
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/105674
170+
بالا
نوروز امسال کارآگاهان پلیس آگاهی تهران با 8پرونده جنایی روبه‌رو بودند که برخی از این پرونده‌ها با دستگیری عاملان جنایت به نتیجه رسید و تلاش برای رازگشایی از سایر آنها ادامه دارد.

حادثه 24 - نوروز امسال کارآگاهان پلیس آگاهی تهران با 8پرونده جنایی روبه‌رو بودند که برخی از این پرونده‌ها با دستگیری عاملان جنایت به نتیجه رسید و تلاش برای رازگشایی از سایر آنها ادامه دارد.

نخستین پرونده‌ جنایی که کارآگاهان در نوروز امسال موفق به کشف اسرار آن شدند، ماجرای ناپدید شدن مردی در رباط کریم بود. این مرد در اواخر سال گذشته برای رفتن به محل کارش در وهن‌آباد رباط کریم از خانه خارج شد اما دیگر برنگشت و همسرش که نگران او شده بود، با مراجعه به پلیس از مأموران برای پیدا کردن شوهرش کمک خواست. با اظهارات این زن، تحقیقات برای یافتن ردی از مرد گمشده آغاز شد و مأموران در جریان بررسی‌های تخصصی دریافتند که او در روزی که ناپدید شده بود با 2نفر قرار ملاقات داشته است. هویت این 2نفر شناسایی شد و مأموران با دستگیری یکی از آنها به‌نام مسعود، پرده از سرنوشت مرد گمشده برداشتند. مسعود در جریان بازجویی‌ها به قتل مرد گمشده اعتراف کرد و گفت: مقتول(مرد گمشده) با یکی از دوستانم به نام بهنام اختلاف مالی داشت. روز حادثه من و بهنام با مقتول قرار ملاقات گذاشتیم و با هم به یک باغ گیلاس در شهرستان بهارستان رفتیم. در آنجا بهنام و مقتول شروع به حرف زدن درباره اختلافات شان کردند؛ یک لحظه دیدم بهنام که عصبانی شده بود با چاقو به مقتول حمله کرد و چند ضربه به او زد. من خیلی ترسیده بودم و به همین‌خاطر به بهنام کمک کردم که جسد مقتول را به‌سمت آزادراه غدیر برده و در آنجا رها کنیم. چند روز پس از این جنایت بود که متوجه شدم بهنام به‌خاطر عذاب وجدان از قتلی که مرتکب شده بود در خانه‌اش خودکشی کرده است. به‌گفته سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران، با اعترافات متهم، اسرار ناپدید شدن مرد گمشده و همچنین خودکشی قاتل وی فاش شد و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

نخستین جنایت سال

نخستین جنایت سال در نخستین روز فروردین و در منطقه لواسانات رخ داد. آن روز چند پسر جوان برای تفریح راهی باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی شده بودند که چشم‌شان به بشکه‌ای افتاد که در یک زمین کشاورزی رها شده و بوی تعفنی از آن به مشام می‌رسید. آنها وقتی به بشکه نزدیک شدند بقایای جسد سوخته مردی را داخل آن دیدند و وحشت زده پلیس را خبر کردند. با حضور مأموران در محل حادثه معلوم شد که جسد متعلق به یک مرد مجهول‌الهویه است که قاتل یا قاتلان پس از کشتن او، جسد را به این منطقه آورده و در داخل بشکه به آتش کشیده‌اند تا سرنخی از این جنایت به جا نماند. تحقیقات برای شناسایی هویت مقتول و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت ادامه دارد.

قتل با وعده وام

دومین پرونده‌ای که کارآگاهان جنایی پایتخت در نخستین روزهای نوروز امسال موفق به کشف اسرار آن شدند، ماجرای قتل مردی سالخورده به نام فرامرز در منطقه قلهک بود. این مرد اواخر سال گذشته به طرز مرموزی ناپدید شد و برادرش که نگران وی بود، ماجرای گم شدن او را به پلیس خبر داد.

با شروع تحقیقات پلیسی و استعلام از پزشکی قانونی معلوم شد که 30دی‌ماه جسد نیمه سوخته مردی سالخورده در منطقه قلهک پیدا شده اما هویت مقتول مشخص نشده بود. خانواده فرامرز با حضور در پزشکی قانونی و از روی خالکوبی روی بازوی جسد نیمه سوخته، هویت وی را شناسایی کردند و معلوم شد که مقتول کسی جز مرد گمشده نیست. در ادامه تحقیقات مشخص شد که فرامرز(مقتول) در چند‌ماه اخیر با زن میانسالی به‌صورت مخفیانه ارتباط داشته است. مأموران به سراغ این زن رفتند و او گفت: مدتی بود که فرامرز را می‌شناختم و می‌دانستم که بدهی زیادی دارد. من هم برای اینکه بتواند وام بگیرد، وی را به فردی به نام هاشم معرفی کردم اما از آن به بعد دیگر وی را ندیدم. بررسی‌های پلیس نشان می‌داد که هاشم آخرین فردی بوده که با فرامرز(مرد گمشده) قرار ملاقات داشته و احتمالا جنایت از سوی او رخ داده است. به این ترتیب دستور بازداشت وی صادر شد و کارآگاهان موفق شدند با شناسایی محل زندگی‌اش، او را دستگیر کنند. این مرد در بازجویی‌ها به قتل مرد گمشده اعتراف کرد و گفت: من به زنی که مقتول با وی در ارتباط بود علاقه داشتم و از ارتباط آنها به‌شدت عصبانی بودم. به همین دلیل نقشه قتل وی را کشیدم و به بهانه اینکه می‌توانم برایش وام بگیرم، با او قرار گذاشتم. وقتی سوار ماشینم شد او را به قتل رساندم و برای اینکه شناسایی نشود، بخشی از جسدش را آتش زدم اما در نهایت دستم رو شد.

با اعترافات این مرد، وی بازداشت شده و تحقیقات تکمیلی از او ادامه دارد.

سقوط مرگبار

یکی دیگر از حوادث جنایی نوروز امسال پایتخت در محله لواسان رخ داد. 6 روز از آغاز سال نو گذشته بود که خبر سقوط مرگبار زنی جوان از طبقه چهارم آپارتمانی در لواسان به پلیس گزارش شد. این اتفاق شامگاه ششم فروردین رخ داد و وقتی مأموران راهی محل حادثه شدند دریافتند که قربانی زنی حدودا 19ساله‌ و اهل کشور افغانستان است. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که همسایه‌ها قبل از این سقوط مرگبار، صدای درگیری قربانی و خانواده همسرش را شنیده بودند. آنطور که شاهد نشان می‌‌داد این زن با همسر و خواهر همسرش بر سر اختلافات خانوادگی سرگرم مشاجره بود و لحظاتی بعد که درگیری به پشت‌بام کشیده شد. زن جوان از آنجا سقوط کرده و به کام مرگ رفت. درحالی‌که همسر قربانی مدعی است که زن جوان دست به‌خودکشی زده است، اما با به‌دست آمدن شواهدی، احتمال اینکه وی به قتل رسیده قوت گرفته  است به همین دلیل همسر و خواهرهمسر قربانی بازداشت شده‌اند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

جنایت مرموز

پنجمین پرونده جنایی که روی میز کارآگاهان جنایی پایتخت قرار گرفته، ماجرای قتل مردی در بیابان‌های جنوب تهران است. جسد این مرد پنجم فروردین‌ توسط 2رهگذر در بیابان‌های شهرری پیدا شد و با گزارش ماجرا به پلیس، تیمی از کارآگاهان راهی محل حادثه شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول مردی حدودا 30ساله است که طنابی دور گردنش پیچیده و دست و پایش نیز با طناب بسته شده بود. همچنین تحقیقات کارشناس پزشکی قانونی نشان می‌داد که چند روزی از مرگ مقتول می‌گذرد. جسد به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات برای کشف اسرار این جنایت آغاز شده است.

قتل ناپدری

یکی دیگر از پرونده‌های جنایی که نوروز امسال از سوی کارآگاهان رازگشایی شد، ماجرای قتل مردی به‌دست پسرخوانده‌اش بود. اواخر زمستان سال گذشته پیکر نیمه‌جان این مرد 71ساله که هدف اصابت ضربات چاقو قرار گرفته بود به بیمارستانی در پایتخت منتقل شد اما تلاش پزشکان برای نجات جانش فایده نداشت و او تسلیم مرگ شد. با گزارش ماجرا به پلیس، کارآگاهان جنایی وارد عمل شدند و دریافتند که مرد فوت شده در خانه‌اش هدف اصابت ضربات چاقو قرار گرفته بود. به این ترتیب راهی آنجا شدند و در جریان بررسی‌ها دریافتند که وی احتمالا توسط پسرخوانده‌اش به قتل رسیده است. از آن زمان تحقیقات برای دستگیری پسر جوان ادامه داشت تا اینکه وی در نخستین روزهای نوروز در محله بریانک دستگیر شد. او پس از انتقال به اداره آگاهی به قتل ناپدری‌اش اعتراف کرد و گفت: روز حادثه برای ملاقات مادرم به خانه آنها در خاورشهر رفتم؛ ناپدری‌ام (مقتول) که در خانه حضور داشت، بی‌دلیل به خانواده ما فحاشی می‌کرد که من در یک لحظه عصبانی شدم و با چاقو چندین ضربه به او زدم و از خانه فرار کردم. به‌گفته سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران، برای متهم قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

جنایت با چکش

هفتمین پرونده‌ جنایی که نوروز امسال توسط کارآگاهان جنایی تهران به نتیجه رسید، ماجرای همسرکشی در حوالی میدان خراسان بود. در آخرین روزهای سال گذشته زن با پلیس تماس گرفت و مدعی شد همسایه‌شان به قتل رسیده است. او به اپراتور پلیس110 گفت: دقایقی قبل زنی افغان که همراه همسرش در همسایگی ما زندگی می‌کنند با من تماس گرفت و خواست به مقابل خانه آنها بروم و از حال همسرش که در خانه بود باخبر شوم. او می‌گفت نگران همسرش است اما وقتی به مقابل خانه‌شان رفتم، در باز بود و از لای در جسد غرق خون همسر او را دیدم که روی زمین افتاده بود.

با این تماس، تیمی از مأموران راهی محل حادثه در حوالی میدان خراسان شدند. مقتول مردی حدودا 37ساله بود که در رختخواب و بر اثر اصابت ضربه جسمی سخت به سرش به قتل رسیده بود. همسرش نخستین مظنون پرونده بود اما وی ادعا می‌‌کرد که در زمان جنایت در خانه حضور نداشته است. او گفت: ساعت 10صبح دیروز برای دیدن عمه‌ام به خانه‌اش رفتم و شب آنجا ماندم. صبح که شد هر چه با همسرم تماس گرفتم، جواب نداد و برای همین از همسایه‌مان خواستم به مقابل خانه‌مان برود و نمی‌دانم چه‌کسی شوهرم را به قتل رسانده است. در ادامه معلوم شد که زن جوان دروغ می‌گوید و او در زمان جنایت در خانه حضور داشته است. بنابراین بازجویی از او ادامه یافت تا اینکه وی به قتل شوهرش اعتراف کرد و گفت: از چندی قبل با همسرم اختلاف پیدا کردم و این اواخر به‌خاطر اینکه من را کتک می‌زد، تصمیم گرفتم وی را به قتل برسانم. برای همین صبح روز حادثه، زمانی که همسرم در خواب بود، او را با ضربات چکش به قتل رساندم و تلاش کردم با داستانسرایی، پلیس را گمراه کنم. با اعترافات این زن، وی بازداشت شد و تحقیقات از او ادامه دارد.

قتل بر سر استوری اینستاگرام

جنایت‌ بر سر استوری اینستاگرام، عجیب‌ترین قتلی بود که نوروز امسال در پایتخت رقم خورد. ماجرا از این قرار بود که روز جمعه، دهم فروردین‌ ماه به بازپرس جنایی تهران خبر رسید که مرد جوانی که بر اثر اصابت یک ضربه چاقو به قفسه سینه‌اش مجروح و به بیمارستانی در تهران منتقل شده بود، جانش را از دست داده است. با حضور تیم جنایی در بیمارستان، معلوم شد که مقتول در جریان یک درگیری در یکی از خیابان های فرجام، قربانی جنایت شده است. در ادامه تحقیقات اسرار قتل مرد جوان که تبعه افغانستان است فاش و مشخص شد که او کارگر کارگاه پارچه‌بافی بوده و به‌خاطر انتشار یک عکس شخصی در استوری اینستاگرام، با پسرعمه خود دچار اختلاف شده بود. آنها برای پایان دادن به اختلافات شان در خیابان فرجام قرار دعوا گذاشته بودند که در این درگیری مرد جوان با ضربه چاقوی پسرعمه‌اش به قتل رسید. با این اطلاعات، تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری آغاز و او در مخفیگاهش به دام پلیس افتاد. وی در بازجویی‌ها به قتل پسردایی‌اش به‌خاطر استوری اینستاگرام اعتراف کرد و برای تحقیقات بیشتر در اختیار اداره دهم آگاهی تهران قرار گرفت.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر