زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین وضعیت حکم قصاص سرهنگ جوانمردی

در روزهای گذشته اعلام شد که دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به پرونده شلیک به مهران سماک، حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای فرمانده انتظامی سابق انزلی صادر کرده است.
13 فروردین 1403
شناسه : 105623
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/105623
1638+
بالا
در روزهای گذشته اعلام شد که  دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به پرونده شلیک به مهران سماک، حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای فرمانده انتظامی سابق انزلی صادر کرده است.

حادثه 24- جعفر جوانمردی، فرمانده انتظامی سابق انزلی که متهم است با شلیک گلوله مهران سماک را به قتل رسانده است در حالی که به قصاص محکوم شده بود دی ماه امسال با حکمش در دیوان عالی کشور نقص شد اما در روزهای گذشته اعلام شد که  دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به پرونده «قتل عمد مهران سماک» حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده را صادر کرد.

۵ دی سال گذشته، خبرگزاری میزان، اعلام کرد که حکم صادره برای متهم به قتل مهران سماک، در شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال شده است. این پرونده در دادگاه نظامی یک گیلان مطرح بود و شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به آن، دادگاه نظامی یک قزوین محسوب می‌شود. این شعبه پس از بررسی و رسیدگی به پرونده، دیروز حکم خود را صادر کرد.


مجید احمدی، وکیل خانواده مهران سماک با اشاره به حکم صادر شده توسط شعبه هم‌عرض، اظهار کرد: «دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان دادگاه هم عرض با اصرار بر مفاد رای دادگاه قبلی، رای خود را صادر کرده است، بنابراین متهم به قتل مهران سماک، به اتهام قتل عمد، به قصاص محکوم شده است.»

با این حال خبرگزاری فارس امروز 13 فروردین نوشت: این حکم قطعی نیست و به علت نقص های متعدد قرار است مجددا پرونده بررسی شود. مسئولین قوه قضائیه اطمینان دادند که حکم صادره در حال حاضر قابلیت اجرا ندارد و با تکمیل پرونده باید بررسی های جامع تری نسبت به آن صورت بگیرد.

دیدگاه ها
  • بی نام
    01 اردیبهشت 1403
    خوش بحال مجرمین ایرانی منبعد هرکاری دلتون خواست بکنید بهتون کاری نداریم

    پاسخ

  • بی نام
    16 فروردین 1403
    واقعا مسخره است این دیگه چه قانونیس مامور دولت که ازوطن ازناموس مردم دفاع کرده بگیرن اعدام کنن

    پاسخ

  • بی نام
    14 فروردین 1403
    چه مسخره بازیه اینجوری دیگه هیچ ماموری جرات نداره از مردم دفاع کنه چون چند وقت بعد به جرم قتل قصاص میشه

    پاسخ

    • بی نام
      17 فروردین 1403
      کسی که مجرمه ،مجرمه چه تو نقش پلیس چه تو هر نقشه دیگه ای و مجرم باید به تقاص اعمالش برسه

      پاسخ

پاسخ به :
= 5-4
ارسال نظر