زمان مطالعه: 4 دقیقه

پشت پرده انتشار خبر تعطیلی بوستان های کشور در سیزده بدر

خبری با موضوع تعطیلی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در روز سیزدهم فروردین ماه -به دلیل همزمانی با سالروز شهادت امام علی (ع)- تا به دستور وزارت کشور در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که با واکنش های منفی همراه بود
12 فروردین 1403
شناسه : 105621
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/105621
205+
بالا
خبری با موضوع تعطیلی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در روز سیزدهم فروردین ماه -به دلیل همزمانی با سالروز شهادت امام علی (ع)- تا به دستور وزارت کشور در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که با واکنش های منفی همراه بود
تعطیلی بوستان های کشور

حادثه 24 -ماجرا تعطیلی بوستان های کشور در روز 13 فروردین از خبری شروع شد که خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزارت کشور منتشر و اعلام کرد:  با توجه به در پیش بودن روز طبیعت و همزمانی آن با ایام ماه مبارک رمضان به ویژه سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) و حرمت این ماه مقرر شده در روز ۱۳ فروردین همه پارکها، بوستانها و تفرجگاهها مثل سنوات قبل که مصادف با ماه مبارک رمضان بود بسته است و یک ساعت قبل از اذان مغرب بازگشایی شود.

ساعتی بعد از انتشار این خبر ، خبرگزاری فارس نوشت: بنا بر کسب‌اطلاع  از مقامات ارشد وزارت کشور، این وزارتخانه هیچ اطلاعیه‌ای مبنی بر تعطیلیِ بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها در روز ۱۳ فروردین صادر نکرده است.

واکنش وزیر کشور به تعطیلی بوستان های کشور

با این حال خبر اولیه ای که منتشر شده بود اثر خود را گذاشته بود به طوری که احمد وحیدی وزیر کشور در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» درباره تعطیلی بوستان‌ها و پارک‌ها در روز ۱۳ فروردین نوشت: «مردم فهیم ایران همیشه حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کردند. نوروز و سنت اسلامی یک پیوند دیرینه دارد. در وزارتخانه هیچ تصمیمی برای تعطیلی گرفته نشده است. مواظب توطئه دشمنان باشیم.» 

موضع شهرداری تهران

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران نیز بدون اشاره به تعطیلی بوستان های کشور در روز 13 فروردین  بیان داشت: برنامه‌های متنوعی برای این دو روز با رنگ و بوی ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع) طراحی شده که در بوستان‌ها و دیگر مراکز مهم شهر بعد از افطار اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آئین روز ملی پرچم، اضافه کرد: این برنامه امسال هم در منطقه گردشگری عباس‌آباد با حضور نمایندگان کشورهای خارجی و شهردار تهران به مناسبت روز جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

محمدخانی همچنین ویژه‌برنامه‌های ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع) را یادآوری کرد و افزود: در این شب در بوستان لاله برنامه‌های ویژه‌ای برای گرامیداشت شب‌های قدر طراحی شده است. هم‌چنین رویداد فاخر فرهنگی «شهر شهدا» نیز در فرهنگسرای خاوران آماده میزبانی از شهروندان است.

سخنگوی شهرداری تهران با اعلام آنکه در روز طبیعت نیز همه بوستان‌های پایتخت آماده پذیرایی از شهروندان محترم هستند، خاطرنشان کرد: در بهار امسال سازمان بوستان‌ها و فضای سبز برنامه‌های ویژه‌ای برای زیباسازی شهر و تجهیز و مراقبت از پارک‌ها اجرایی کرده و در همه ایام نوروز و ماه مبارک از جمله روز طبیعت پس از اذان مغرب پذیرای همشهریان عزیز خواهد بود.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد مجموعه برنامه‌های فرهنگی-مذهبی پیش‌بینی شده بتواند موجبات رضایت شهروندان محترم را در واپسین روزهای تعطیلات نوروزی همزمان با شب‌های پر برکت قدر فراهم کند.

اماکن گردشگری و تاریخی تعطیل است

با این حال بنا به تصمیم میراث فرهنگی اماکن گردشگری در این روز تعطیل است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تعطیلی بناهای تاریخی استان در روز سیزدهم فروردین خبر داد.

، حمیدرضا محققیان اظهار کرد: خوشبختانه در نوروز امسال شاهد استقبال گردشگران از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان بودیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به‌قرار گرفتن در شب‌های قدر و انجام امور معنوی مربوط به این شب‌های عزیز در برخی جاذبه‌های فرهنگی و مذهبی در ایام شب‌های قدر برنامه‌های مختلف فرهنگی توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر استان در حال برگزاری است.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل‌های اتخاذشده در روز سیزدهم فروردین و هم‌زمان با ایام شهادت امیر مؤمنان (ع) بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان تعطیل است. بااین‌حال گردشگرانی که در اصفهان حضور دارند می‌توانند از محور گردشگری زاینده‌رود و پل‌های تاریخی و همچنین مجموعه جهانی میدان امام (ره) بازدید به عمل آوردند.

محققیان تصریح کرد: در روز سیزدهم فروردین و هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت علی (ع) در برخی بناهای مذهبی و تاریخی اصفهان همچون مسجد جامع عتیق آئین‌های سوگواری و مذهبی سنتی برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر