زمان مطالعه: 4 دقیقه

یک بازیکن ایرانی در ترکیب تیم ملی سوریه / دالاهو ایراندوست کیست؟

تیم ملی سوریه که هفته گذشته در دور سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 برابر میانمار قرار گرفت و به تساوی ۱-۱ رسید، در این مسابقه در ترکیب اصلی خود یک بازیکن ایرانی داشت.
07 فروردین 1403
شناسه : 105546
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/105546
401+
بالا
تیم ملی سوریه که هفته گذشته در دور سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 برابر میانمار قرار گرفت و به تساوی ۱-۱ رسید، در این مسابقه در ترکیب اصلی خود یک بازیکن ایرانی داشت.
دالاهو ایراندوست

حادثه 24- دالاهو ایراندوست که از پدر و مادری ایرانی در سوئد متولد شده است، فوتبال خود را در همین کشور آغاز کرد و در تیم‌های هکن و خرونینگن توپ زد.

او که سابقه بازی در تیم‌های ملی پایه سوئد را نیز دارد، حالا تیم ملی سوریه را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کرده است و در حال حاضر کارش را زیر نظر هکتور کوپر، سرمربی آرژانتینی تیم ملی سوریه، دنبال می‌کند.

این بازیکن ۲۵ ساله هفته گذشته و در دیدار سوریه و میانمار روی نیمکت سوریه حضور داشت و دقایقی به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت تا اولین بازی ملی خود را برای این تیم انجام بدهد.

دالاهو که نامی کُردی دارد، پس از انجام اولین بازی ملی خود برای سوریه، روز گذشته همراه هکتور کوپر در کنفرانس خبری پیش از بازی برگشت برابر میانمار حاضر شد.

ایراندوست درباره این بازی گفت: در اولین بازی از اشتباهات خود درس گرفتیم. ما تیم برتر زمین بودیم اما از موقعیت‌هایی که داشتیم، استفاده نکردیم.

وی همچنین تاکید کرد: امیدواریم در بازی بعدی خوب بازی کنیم. مطمئنم اگر دستورات مربی را اجرا کنیم به سه امتیاز دست خواهیم یافت.

  ایراندوست  که در سوئد به‌دنیا آمده است فوتبالش را از تیم‌های پایه باشگاه بالتروپس سوئد آغاز کرد و مدتی بعد به تیم گایس پیوست. دالاهو در 18سالگی به تیم هاکن پیوست که در لیگ سوئد بین تیم‌های خوب این کشور قرار دارد. او پس از مدتی بازی در تیم‌های جوانان هاکن از سوی کادرفنی این تیم به تمرینات تیم بزرگسالان دعوت شد و عملکرد خوبش باعث شد خیلی زود بتواند در فهرست تیم اصلی باشگاه قرار گیرد.

ایراندوست که با 185 سانتیمتر قد در پست هافبک تهاجمی بازی می‌کند و البته توانایی بازی به‌عنوان وینگر چپ و راست را نیز دارد در نخستین فصل حضورش در تیم جوانان هاکن موفق شد به همراه این باشگاه قهرمانی در جام گوتیا که هرساله بین تیم‌های جوانان کشورهای اروپایی برگزار می‌شود را کسب کند.

درخشش او در ترکیب این تیم باعث شد به تیم اصلی راه پیدا کند و نخستین بازی‌اش در این تیم نیز فراموش‌نشدنی شد؛ چراکه توانست در دیدار برابر واکسیو در جام حذفی سوئد با یک گل و دو پاس گل درخششی فوق‌العاده داشته باشد.

در اواخر فصل 2017-2016 بود که توانست برای نخستین‌بار در لیگ سوئد برای هاکن به میدان برود و حدود یک ماه بعد هم در مصاف با سیریوس نخستین گلش را در این رقابت‌ها زد. ایراندوست که خیلی زود جایش را در تیم اصلی پیدا کرده بود با دو گل و 5 پاس گل کاندیدای عنوان بهترین تازه‌وارد لیگ در همان فصل شد.

در دیدارهای ملی او از زیر 17 سال در تیم سوئد بازی کرده و در تیم‌های زیر 18، زیر 20 و زیر 21 ساله‌های این کشور هم به میدان رفته است. سرانجام در سال 2019 و در دیدار دوستانه برابر فنلاند به اردوی تیم ملی بزرگسالان سوئد دعوت شد و به‌صورت کامل در این مسابقه به میدان رفت. سه روز بعد او به‌عنوان بازیکن تعویضی مقابل ایسلند به میدان رفت اما پس از آن تنها در اردوی تیم حضور داشت و در فهرست نهایی جایی نداشت. در سال 2020 هم او مجددا برای دو مسابقه تدارکاتی به اردوی سوئد دعوت شد که برابر مولداوی 78 دقیقه در زمین حضور داشت 

 

 

ارسال نظر