زمان مطالعه: 4 دقیقه

قتل زن میانسال در خانه ویلایی در محله پاسداران تهران / چرا قاتل بخشیده شد؟

مردی در جریان سرقت طلا و پول از خانه زنی ایرانی مقیم ژاپن، او را به قتل رساند.
27 اسفند 1402
شناسه : 105350
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/105350
162+
بالا
مردی در جریان سرقت طلا و پول از خانه زنی ایرانی مقیم ژاپن، او را به قتل رساند.

حادثه 24 - مردی که در جریان سرقت طلا و پول از خانه زنی ایرانی مقیم ژاپن، او را به قتل رسانده بود، بعد از۱۳سال و در آستانه سال نو از سوی فرزندان مقتول بخشیده شد.

شهرام متهم است که زن میانسال ایرانی مقیم ژاپن را در دوم آبان ۱۳۸۹ در خانه‌ای اجاره‌ای در محله پاسداران تهران به قتل رسانده و طلا و پول‌های او را با کمک همسرش به سرقت برده بود. او حتی اموال را به کمک دو نفر فروخته بود که آنها نیز بازداشت شدند. این چهار نفر در تحقیقات قضایی ــ پلیسی به جرایم‌شان اعتراف کرده و روانه زندان شدند.

مدتی بعد پرونده آنها برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. دختر و دو پسر مقتول برای او درخواست قصاص کردند. دختر مقتول حتی در جلسه محاکمه گفت: مادرم مزون لباس عروس در ژاپن داشت. مدتی بود که خانه‌ای در پاسداران اجاره کرده و آنجا زندگی می‌کرد. او از مردی ۱۵ میلیون تومان طلب داشت و آخرین مرتبه قرار بود آن مرد و همسرش نزد مادرم بروند. بعد از یک هفته متوجه شدم مادرم به قتل رسیده است. هفت کیلو طلا و ۴۰۰ میلیون تومان پول هم از خانه‌اش به سرقت رفته بود.

بعد از آن شهرام در دفاعیاتش با رد ادعای دختر مقتول گفت: چند سال قبل که مقتول از ژاپن به ایران آمده بود، با او آشنا شدم و برخی کارهای اداری‌اش را انجام می‌دادم. او خانه‌ای در تهران اجاره کرده و به من بدهکار بود. آن شب با همسرم به خانه‌اش رفته بودیم. پول و طلای زیادی در خانه‌اش بود، در نتیجه وسوسه شدم آن را سرقت کنم.

در چای و کیک او داروی بیهوشی ریختم که خورد و کمی بدحال شد و به اتاق‌خواب رفت. در آنجا با شمعدانی به سرش زدم که فوت شد. با پارچه و روسری دست و پاهایش را بسته و جسد را کنار تخت انداختم.

طلاها و پول‌هایش را نیز برداشته و فرار کردیم. همسر قاتل هم گفته‌های شوهرش را تایید کرد. قضات دادگاه حکم به قصاص شهرام دادند و همسرش به ۱۵ سال حبس و دیگر متهمان به زندان محکوم شدند که این آرا در دیوان عالی کشور تایید شد. 
امین کرمانی‌نژاد، قاضی شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران گفت: در این سال‌ها مرد جوان یک بار پای چوبه دار رفت که توانست با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران مهلت بگیرد. همسرش و دو متهم دیگر هم محکومیت‌شان تمام و آزاد شده بودند اما مرد اعدامی همچنان در زندان بود. او دوباره قرار بود پای چوبه دار برود که چند روز مانده به سال نو توانست رضایت دختر و دو پسر مقتول را با پرداخت وجه‌المصالحه جلب کند و بعد از ۱۳ سال آزاد شود. 

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر