زمان مطالعه: 3 دقیقه

ترفند عجیب زن و مرد سارق در مشهد لو رفت/ سارقان خانه ها را در اینترنت شناسایی می‌کردند

اعضای باندی که با شناسایی خانه‌های مورد نظرشان در آگهی‌های اینترنتی دست به سرقت از آنجا می‌زدند، از سوی پلیس مشهد دستگیر شدند.
21 اسفند 1402
شناسه : 105048
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/105048
213+
بالا
اعضای باندی که با شناسایی خانه‌های مورد نظرشان در آگهی‌های اینترنتی دست به سرقت از آنجا می‌زدند، از سوی پلیس مشهد دستگیر شدند.

حادثه 24 - اعضای باندی که با شناسایی خانه‌های مورد نظرشان در آگهی‌های اینترنتی دست به سرقت از آنجا می‌زدند، از سوی پلیس مشهد دستگیر شدند.

از مدتی قبل شکایت‌هایی در اختیار پلیس آگاهی غرب مشهد قرار گرفت که از دستبرد دزدان به خانه‌ها حکایت داشت. بررسی‌های کارآگاهان نشان می‌‌داد تمامی خانه‌هایی که هدف دستبرد شبانه سارقان قرار گرفته‌اند، از مدتی قبل برای فروش در سایت‌های اینترنتی آگهی شده بودند. این یعنی دزدان، خانه‌های موردنظرشان را در میان آگهی‌های اینترنتی شناسایی کرده و پس از آن نقشه سرقت از آنجا را طراحی می‌کردند.

درحالی‌که بررسی‌ها برای دستگیری سارقان ادامه داشت، کارآگاهان موفق شدند نخستین سرنخ‌ها را به‌دست آورند. آنها در جریان بررسی دوربین‌های مداربسته در محل‌های سرقت و همچنین تحقیقات تخصصی متوجه شدند که سارقان از یک وانت پیکان برای انتقال اموال مسروقه استفاده می‌کردند اما برای اینکه شناسایی نشوند، پلاک ماشین را مخدوش کرده بودند. با این حال با بررسی‌های ویژه در آزمایشگاه پلیس آگاهی، شماره اصلی پلاک خودروی سارقان به‌دست آمد و صاحب آن شناسایی و این مرد در یک عملیات ضربتی دستگیر شد اما در بازجویی‌ها ادعا کرد که راننده خودروی اینترنتی است و تنها نقشی که در باند سرقت داشته این بوده که اموال را به خانه‌ای که دزدان گفته بودند منتقل کرده و تحویل می‌داده است. با اطلاعات به‌دست آمده از این مرد، خانه موردنظر شناسایی شد و کارآگاهان با ورود به این خانه زن و مرد جوانی را دستگیر و از این خانه مقدار زیادی لوازم خانگی سرقتی کشف کردند.

سرهنگ جواد شفیع زاده، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: متهمان پس از دستگیری اعتراف کردند که خانه‌های موردنظرشان را در سایت‌های خرید و فروش شناسایی می‌کردند. آنها با دیدن عکس‌هایی که فروشندگان از خانه‌هایشان منتشر می‌کردند و مشاهده لوازمی که داخل خانه بود، خانه را شناسایی کرده و زیرنظر می‌گرفتند و زمانی که ساکنان خانه در منزل حضور نداشتند وارد آنجا شده و دست به سرقت اموال می‌زدند. وی ادامه داد: اعضای این باند به سرقت از 34خانه با این شگرد اعتراف کردند و با دستگیری 2مالخر در این پرونده، تحقیقات تکمیلی از این باند ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر