زمان مطالعه: 2 دقیقه

مردم فریب پیامک جعلی سهام عدالت را نخورند

فرمانده انتظامی البرز گفت: شخصی که با ارسال پیامک واریز سود سهام عدالت و ابلاغیه قضایی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی ۱۲۰۰ نفر از شهروندان کرده بود، توسط پلیس فتای استان البرز شناسایی و دستگیر شد.
19 اسفند 1402
شناسه : 104945
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/104945
109+
بالا
فرمانده انتظامی البرز گفت: شخصی که با ارسال پیامک واریز سود سهام عدالت و ابلاغیه قضایی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی ۱۲۰۰ نفر از شهروندان کرده بود، توسط پلیس فتای استان البرز شناسایی و دستگیر شد.

  حادثه 24 -فرمانده انتظامی البرز گفت: شخصی که با ارسال پیامک واریز سود سهام عدالت و ابلاغیه قضایی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی ۱۲۰۰ نفر از شهروندان کرده بود، توسط پلیس فتای استان البرز شناسایی و دستگیر شد.

سردار حمید هداوند روز شنبه ۱۹ اسفند با اعلام این خبر بیان کرد: به دنبال ارجاع پرونده‌های متعدد کلاهبرداری اینترنتی از حساب شهروندان با شیوه ارسال پیامک‌ واریز سود سهام عدالت و مشاهده ابلاغیه قضایی به پلیس فتا، تیمی ویژه از کارشناسان این پلیس بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس فتا حکایت از این داشت که مالباختگان پس از دریافت پیامک واریز سود سهام عدالت و مشاهده ابلاغیه قضائی وارد لینک ارسالی در پیامک شده و با بارگذاری اطلاعات بانکی خود ضمن به سرقت رفتن این اطلاعات، از طریق ورود بدافزار به تلفن همراهشان پیامکی برای سایرین با مضمون کلاهبرداری ارسال شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه با اشاره به انجام تحقیقات تخصصی و به کارگیری اقدامات فنی برای شناسایی متهم پرونده، گفت: در این راستا یک متهم شناسایی و با ردزنی مخفیگاه او در شهر فردیس در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در بازرسی از تلفن همراه متهم اطلاعات بانکی ۱۲۰۰ نفر از کاربران که به سرقت رفته بود، کشف شد.

سردار هداوند تاکنون از شناسایی ۱۴ نفر از مالباختگان این پرونده خبر داد و گفت: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این متهم بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان به کاربران فضای مجازی توصیه کرد با مراجعه به سایت پلیس فتا آخرین اطلاعات و شیوه‌های کلاهبرداری را مشاهده و نکات پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی را دریافت کنند.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید

ارسال نظر