زمان مطالعه: 2 دقیقه

لرستان هشدار قرمز گرفت / وضعیت برف و باران در 22 استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: با توجه به شدت بارندگی، هشدار قرمز هواشناسی تا پایان امروز جمعه در استان صادر شده است.
27 بهمن 1402
شناسه : 103960
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103960
162+
بالا
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: با توجه به شدت بارندگی، هشدار قرمز هواشناسی تا پایان امروز جمعه در استان صادر شده است.

 حادثه 24 - مهدی پازوکی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بارش باران از چهارشنبه شب لرستان را فراگرفته و تاکنون بارندگی خوبی ثبت شده و اکنون هسته اصلی بارندگی‌ها در این استان فعال شده است.

وی اظهار کرد: شدت بارش باران تا فردا در لرستان ادامه‌ خواهد داشت و آب‌ گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست؛ همچنین باتوجه به توده هوای سرد احتمال بارش برف در گردنه ها و مناطق کوهستانی استان وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان بیان کرد: تاکنون میزان بارش باران ۵۰ میلی‌متر گزارش شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امروز ۳۰ میلی‌متر دیگر به آن افزوده شود.

پازوکی اضافه کرد: اکنون راه دو روستای سرانبار بخش سرنجه زیودار و سرفراش شهرستان معمولان بسته است و گردنه پای آستانه شهرستان کوهدشت به دلیل ایمنی بیشتر بسته شده و تردد از مسیر جایگزین انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: باتوجه‌ به اینکه امشب هم بارش در لرستان ادامه خواهد داشت در گردنه‌ها و جاده ها بارش برف و در پی آن لغزنده بودن مسیرها پیش‌بینی‌شده است.

پازوکی یادآور شد: مردم از تردد غیرضرور خودداری کنند و در صورت ضرورت همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات گرمایشی ضروری است.

وضعیت برف و باران در 22 استان کشور

 به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: تردد روان در محور‌های چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت مسیر‌های رفت و برگشت برقرار است و محور‌های هراز و چالوس دارای بارش برف و باران و سایر محور‌های شمالی دارای بارش باران هستند.

برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های تهران، آذربایجان غربی، البرز، مازندران، قزوین، اصفهان، زنجان، همدان، چهارمحال و بختیاری و کردستان، همچنین باران در برخی از محور‌های استان‌های قم، فارس، سمنان، بوشهر، لرستان، اردبیل، گیلان، گلستان، کرمانشاه، مرکزی، ایلام، یزد، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان در حال بارش است.

در حال حاضر محور پونل – خلخال، محور هشتگرد–طالقان محور‌های مسدود غیرشریانی و سروآباد - پاوه، سی سخت - پادنا، گنجنامه – تویسرکان و وازک – بلده محور‌های دارای انسداد فصلی هستند.

ارسال نظر