زمان مطالعه: 2 دقیقه

خشم خبرنگاران قطری از تاکید هافبک ایران بر نام خلیج فارس

استفاده از کلمه «خلیج فارس» در نشست مطبوعاتی سعید عزت‌اللهی خشم خبرنگاران قطری را به دنبال داشت.
17 بهمن 1402
شناسه : 103546
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103546
67+
بالا
استفاده از کلمه «خلیج فارس» در نشست مطبوعاتی سعید عزت‌اللهی خشم خبرنگاران قطری را به دنبال داشت.

حادثه 24 - امروز در کنفرانس خبری امیر قلعه‌نویی، هافبک شماره شش تیم ملی هم حاضر شد تا به سوالات خبرنگاران پیش از دیدار حساس با قطر پاسخ دهد.

با این حال عزت‌اللهی که کمتر پیش می‌آید در موارد حاشیه‌ای قرار بگیرد، این بار به شکلی ناخواسته مورد اعتراض خبرنگاران قطری و عرب زبان قرار گرفت.

او در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به انتخاب داور کویتی برای این بازی گفت که «قطر از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس» است و همین استفاده از نام واقعی خلیج فارس باعث عصبانیت خبرنگاران عرب زبان شد.

به گزارش ورزش 3 این اظهارات هافیک ایران است: مسئله دیگر این است که داور عرب زبان در این مرحله قضاوت کند و این تصمیم برای ما عجیب بود. قطر از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است و فکر نمی‌کردیم بخواهند داوری از این حوزه انتخاب کنند. ما انتظارات بیشتری داشتیم و امیدوارم به این اتفاقات در آینده نزدیک به آن فکر شود.

در پایان نشست خبری خبرنگاران قطری به این بخش از اظهارات عزت‌اللهی و استفاده از کلمه خلیج فارس اعتراض کردند که این موضوع با واکنش مسئولان تیم ملی مواجه شد و آنها گفتند که «عزت‌اللهی از اسمی تاریخی، اصیل و صحیح استفاده کرده است.»

ارسال نظر