زمان مطالعه: 3 دقیقه

محسن مینا بازپرس پرونده های جنایی و قاضی جوان کیست؟

محسن مینا یکی از قضات جوان کشور است که بازپرسی پرونده های مهمی مثل قتل محیط بانان، فوت ناشی از مسمومیت 24 نفر به خاطر مصرف الکل؛ پرونده عروسی خونین بندر بر عهده داشته است.
13 بهمن 1402
شناسه : 103334
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103334
2043+
بالا
محسن مینا یکی از قضات جوان کشور است که بازپرسی پرونده های مهمی مثل قتل محیط بانان، فوت ناشی از مسمومیت 24 نفر به خاطر مصرف الکل؛ پرونده عروسی خونین بندر بر عهده داشته است.

 حادثه 24-در ادامه معرفی قضات و بازپرس های جوان کشور؛ به محسن مینا یکی از قضات جوان کشور می پردازیم. او قاضی دادگستری استان تهران است و بازپرس جنایی بندرعباس بوده است.

وی فارغ التحصیل دکتری حقوق خصوصی، پژوهشگر دکتری حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناسی اقتصاد دانشگاه آزاد تهران است و کتاب بایسته های قانون گذاری ایران را به رشته تحریر در آورده است. این کتاب درباره قانونگذاری بومی در کشور است. در بخشی از این کتاب آمده است:  با گذشت بیش از صد و پانزده سال از صدور فرمان مشروطیت، دیگر زمان آن فرا رسیده است تا تصویب قوانین در کشور، حاصل یافته‌های بومی و تفکرات کارشناسان داخلی باشد. برخلاف بسیاری از قوانین اصلی کشور که ترجمه متون خارجی است، می‌بایستی اساس کار قانون‌نویسی و قانون نگاری، تکیه بر مبانی بومی تقنین باشد.

محسن مینا همچنین سابقه عضویت در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را هم دارد.

او بازپرس پرونده مهم قتل دو محیط بان با نام های محمد دهقانی و پرویز هرمزی در سال 95 بود که توسط پدر و پسری به نام های محمد و حسین اتفاق افتاده بود.

از پرونده های جنجالی و مهم دیگری که بازپرس محسن مینا در آن درگیر بود پرونده فوت 24 نفر در بندرعباس با نوشیدن مشروبات الکی تقلبی بود در این پرونده 300 نفر هم دچار مصدومیت شده بودند.

محسن مینا در گفت وگو با حادثه 24 درباره متهمان این پرونده توضیح داده بود: متهمان 4نفر هستند. یک نفر که توزیع‌کننده در سطح شهر بود. دومین متهم فردی است که برای خرید مشربات از تهران برنامه‌ریزی می‌کرد و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌داد. متهم دیگر فردی است که بعد از ارسال الکل از تهران، آن را در باربری دریافت می‌کرد و واسطه بود. چهارمین متهم هم فردی است که در تهران فعالیت می‌کرد و از آنجا الکل مسموم به بندرعباس می‌فرستاد. اتهام هر 4 نفر تسبیب در قتل و درصورت اثبات و تأیید در دادگاه مجازات‌شان قصاص است.

پرونده عروسی خونین در بندرعباس بود. پرونده جناینی خونین که در جریان آن 3 پسر جوان، پسر دیگری را در جشن عروسی در بندرعباس با ضربات چاقو به قتل رسانده بودند ب

 و همچنین پرونده دیگری که در آن قاتل زنان، اجساد مقتولان را مثله می کرد دو پرونده دیگری بود که بازپرس محسن مینا در رسیدگی به آن نقش داشت.

ارسال نظر