زمان مطالعه: 4 دقیقه

چالش اینستاگرامی دخترزیبا شگردی برای اخاذی از زنان

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت افرادی که در پوشش چالش اینستاگرامی دختر زیبا اقدام به دسترسی غیرمجاز به تصاویر خصوص کاربران و اخاذی از آنان کرده بودند، خبر داد.
08 بهمن 1402
شناسه : 103119
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103119
79+
بالا
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت افرادی که در پوشش چالش اینستاگرامی دختر زیبا اقدام به دسترسی غیرمجاز به تصاویر خصوص کاربران و اخاذی از آنان کرده بودند، خبر داد.

حادثه 24 - رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت افرادی که در پوشش چالش اینستاگرامی دختر زیبا اقدام به دسترسی غیرمجاز به تصاویر خصوص کاربران و اخاذی از آنان کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در این‌باره گفـت: چندی پیش تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کردند که فرد یا افرادی ناشناسی آنان را به انتشار تصاویر خصوصی‌شان در فضای مجازی تهدید کرده‌اند و این موضوع زندگی شخصی و خانوادگی آنها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه تمامی این شکات زن بودند، گفت: شکات در ادامه اظهارات خود به ماموران پلیس فتا گفتند که در یک چالش زیبایی در اینستاگرام ثبت نام کرده و پس از گفت‌وگوی دوستانه با ادمین صفحه که فردی خوش صحبت بود و اعلام کدهای مختلف برای تکمیل ثبت‌نام، گرداننده آن صفحه به تمام تصاویر داخل تلفن آنها دسترسی پیدا کرده و آنها را تهدید کرده که اگر مبلغ مورد نظرش را برای آنان واریز نکنند تصاویر ارسالی آنها را در صفحات مستهجن منتشر خواهد کرد.

 رئیس پلیس فتای پایتخت با اشاره به اقدامات پلیس برای شناسایی و دستگیری این افراد گفت: ماموران پلیس فتا با تحقیقات فنی و اقدامات گسترده سایبری در فضای مجازی هویت متهمین را شناسایی کردند. در ادامه هماهنگی با مقام قضایی انجام شد و این افراد پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به پلیس فتا منتقل شدند. خوشبختانه با اقدام به موقع و هوشمندانه پلیس تصاویر هیچکدام از شکات در فضای مجازی پخش نشد.

معظمی گودرزی با تاکید به اینکه به هیچ عنوان نباید در فضای مجازی به افراد ناشناس و غریبه اعتماد کرد و اطلاعات و تصاویر شخصی و خصوصی خود را در اختیار آنان قرار داد، گفت: متهمان پس از حضور در پلیس فتا گفتند با ترفند برگزاری چالش دختران زیبا اعتماد دختران نوجوان را به دست آورده و کد ورود به صفحات شبکه‌های اجتماعی آنها را  دریافت کرده‌اند و پس از آن با دسترسی غیرمجاز به تصاویر و پیام‌های خصوصی قربانیان پرونده ، از آنان با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی اخاذی کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه این متهمین با تهدید شکات بیش از چهار میلیارد ریال اخاذی کرده‌ بودند، گفت:‌برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شد و متهمان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین تحقیقات تکمیلی نیز در این خصوص ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سوءاستفاده از محتوای خصوصی در شبکه‌های اجتماعی یکی از شایع‌ترین جرائم حوزه فضای مجازی است، گفت: برابر ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای هرکس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد به ‌نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، مرتکب جرم شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر