زمان مطالعه: 1 دقیقه

نامادری بی رحم دختر 9 ساله را در یزد از پا درآورد

روابط عمومی دادگستری یزد اعلام کرد: به دنبال اعلام فوت مشکوک یک دختر ۹ ساله در منزل، پس از طرح شکایت توسط پدرِ طفل، نامادری به اتهام قتل عمدی احضار و با تشدید تامین کیفری، در خصوص وی، قرار بازداشت موقت صادر شد.
08 بهمن 1402
شناسه : 103118
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103118
269+
بالا
روابط عمومی دادگستری یزد اعلام کرد: به دنبال اعلام فوت مشکوک یک دختر ۹ ساله در منزل، پس از طرح شکایت توسط پدرِ طفل، نامادری به اتهام قتل عمدی احضار و با تشدید تامین کیفری، در خصوص وی، قرار بازداشت موقت صادر شد.

حادثه 24 - روابط عمومی دادگستری یزد اعلام کرد: به دنبال اعلام فوت مشکوک یک دختر ۹ ساله در منزل، پس از طرح شکایت توسط پدرِ طفل، نامادری به اتهام قتل عمدی احضار و با تشدید تامین کیفری، در خصوص وی، قرار بازداشت موقت صادر شد.

به گزارش یکشنبه شب این روابط عمومی، باتوجه به وجود سوء ظن اولیه به پدر و نامادری طفل، پرونده قضایی برای آنها در دادسرای یزد تشکیل و هر ۲ به اتهام مسامحه و سهل انگاری در مراقبت از طفل منتهی به فوت وی، تفهیم اتهام و با صدور قرار تامین روانه زندان شدند.

 پس از انجام تحقیقات تکمیلی و اقدامات حمایتی و مراقبتی مسوولان بهزیستی و با مشخص شدن علت تامه فوت از سوی پزشکی قانونی که حکایت از وجود آثار زیاد شکستگی و جراحات قدیمی در بدن کودک داشت.

همچنین با توجه به وجود تعارضات بسیار در اظهارات نامادری که به هنگام فوت طفل در منزل بوده است، همه ادله و قرائن اتهام قتل را متوجه نامادری می کرد.

اکنون پرونده وی جهت ادامه تحقیقات در شعبه ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب یزد در حال رسیدگی است.

بر اساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب ۱۳۹۹ هر گونه اذیت، درد و رنج روحی و جسمی، بی تفاوت بودن به سلامت کودک و بهداشت روانی و جسمی آنها و هر گونه ممانعت از تحصیل، توسط هر شخصی و حتی پدر و مادر جرم محسوب شده و ممنوع است.

شکایت از این جرم، توسط شاکی خصوصی یا با گزارش ضابطین قضایی و یا هرکدام از مسولان و نهادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان، امکان پذیر بوده و والدین و افراد مرتبط با کودک باید پاسخگوی اقدامات خلاف قانون خود در برابر اطفال باشند و با توجه به اهمیت آن از جمله جرایم غیر قابل گذشت است.

آخرین اخبار «حوادث یزد» را در صفحه حوادث یزد حادثه 24 بخوانید.

 صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر