زمان مطالعه: 3 دقیقه

کلاهبرداری از دهه هشتادی ها در صفحه اینستاگرامی کراش شهربابک

دادستان شهربابک از دستگیری دو مدیر صفحه اینستاگرامی کراش شهربابک که در زمینه دائر کردن مرکز فساد و فحشا فعالیت گسترده‌ای داشتند، خبر داد.
03 بهمن 1402
شناسه : 102985
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/102985
127+
بالا
دادستان شهربابک از دستگیری دو مدیر صفحه اینستاگرامی کراش شهربابک که در زمینه دائر کردن مرکز فساد و فحشا فعالیت گسترده‌ای داشتند، خبر داد.

حادثه 24 - دادستان شهربابک از دستگیری دو مدیر صفحه اینستاگرامی کراش شهربابک که در زمینه دائر کردن مرکز فساد و فحشا فعالیت گسترده‌ای داشتند، خبر داد.

افشین طبخی گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم و رصد و پایش فضای مجازی، مشخص شد ۲ نفر از کاربران شبکه‌های اجتماعی (در فضای اینستاگرام) با بهره گرفتن از ظرفیت بالای خود در کانال‌ها و صفحات مجازی، زمینه انحراف جوانان شهرستان شهربابک که بیشتر متولدین دهه‌های ۷۰ و ۸۰ بوده اند را با ایجاد پیجی به نام  کراش شهربابک و پشتیبان کراش  فراهم کرده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب شهربابک با بیان این مطلب که بایستی در زمینه استفاده صحیح از فضای مجازی، فرهنگ سازی متناسب صورت بگیرد، اظهار داشت: میزان اثرگذاری صفحه مجازی این فرد هنجارشکن بر افکار جوانان و تهییج پسران و دختران جوان، بسیار بالا بوده است.

وی افزود: متهمان در صفحه اینستاگرامی خود با بازنشر مطالب فرستاده شده و استوری کردن عکس‌های کشف حجاب دختران و عکس‌های پسران، زمینه معرفی دختران و پسران در سطح شهرستان شهربابک و برقراری رابطه دوستی خارج از عرف بین آنان را فراهم می‌کردند.

طبخی، ضمن بیان این مطلب که این افراد خاطی به ازای معرفی جوانان به یکدیگر از آنان پول دریافت می‌کردند، تصریح کرد: این تیم، شبکه‌ای منسجم متشکل از ۶ هزار نفر را در سطح شهرستان شهربابک از قشر‌های دهه ۷۰ و ۸۰ را به وجود آورده بود.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که بایستی نظارت بیشتری بر فضای مجازی صورت پذیرد، جرم این افراد هنجارشکن را تشویق، ترغیب و تهییج جوانان دختر و پسر به حضور در پیج کراش شهربابک از طریق استوری کردن پیام‌های آنان، باز نشر اظهارنظر‌های مخاطبان و ایجاد انگیزه در زمینه ارتباط گیری بین دختران و پسران و همچنین فراهم کردن بستری مناسب در راستای ایجاد ارتباط خارج از عرف و شرع بین جوانان عنوان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهربابک افزود: همچنین این افراد به گسترش فرهنگ دائر کردن مرکز فساد و فحشا در بین جوانان این شهرستان از طریق انتشار کلیپ‌های مربوطه و ترویج افکار ضد فرهنگ ایرانی و اسلامی متهم هستند.

وی با بیان این مطلب که دادستان به عنوان مدعی العموم با مروجان بی عفتی و ضددینی برخورد می‌کند، گفت: در نهایت طی انجام عملیات تخصصی و اطلاعاتی، ۲ نفر از گرداننده‌های پیج مزبور شناسایی و پس از دستگیری، برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شد که در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهربابک در دست رسیدگی است.

طبخی تصریح کرد: متهمان در حال حاضر ۲ نفر هستند و تحقیقات به منظور شناسایی سایر متهمان نیز ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث کرمان» را در صفحه حوادث کرمان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

دیدگاه ها
  • بی نام
    06 بهمن 1402
    ان.دونفر.که.درشهربابک.۶۰۰۰هزارنفر.را.باهم.اشنا.نمودهاند.درچند.وقت.توانستن.این.کار.را.انجام.دهند.پلیس.ووزارت.کشور.کجا.مشعول.بود.که.ازاین.ماجرا.خبر....نداشتحتما.پلیس.درامور.موی.دختران.ورنان.نباید.بیرون.باشد.مشعول.بودن.چون.مو.خیلی.مهم.است.؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

پاسخ به :
= 5-4
ارسال نظر