زمان مطالعه: دقیقه

آموزش و پرورش: دانش آموز ورامینی از اتباع است/ اخراج نکرده ایم

آموزش و پرورش ورامین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دانش‌آموز ورامینی بستری شده در بیمارستان از مدرسه اخراج نشده بود.

مجید مهرابی دلجو

روزنامه نگار

21 دی 1402
شناسه : 102437
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/102437
196+
بالا
آموزش و پرورش ورامین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دانش‌آموز ورامینی بستری شده در بیمارستان از مدرسه اخراج نشده بود.

حادثه 24- روز گذشته اخباری درباره یک دانش آموز 8 ساله ورامینی منتشر شد که گفته می شد به دلیل اخراج از مدرسه در ICU بستری شده است. مادر این دانش آموز در گفت وگو با رسانه ها گفته بود:  یک روز صبح بچه ام را به مدرسه شهید مطهری برده بودم؛ ولی همان روز مدیر مدرسه به من گفت که محمدطا‌ها را به مدرسه نیاورید! من تعجب کردم و پرسیدم که آیا مدرسه تعطیل شده است؟ مدیر به من گفت که خیر؛ محمدطا‌ها اخراج شده است؛ چون با بقیه بچه‌ها دعوا می‌کند.  

 به گزارش ایرنا در اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش آمده است: در پی انتشار خبری مبنی بر اخراج و بستری شدن دانش آموز ورامینی در ICU بیمارستان، صحت ماجرا بررسی شد و اعلام می‌شود که دانش‌آموز اخراج نشده است.

در بخشی دیگر این اطلاعیه‌ای عنوان شده است: این دانش‌آموز از اتباع است و به دلیل تکرار پایه و ضعف تحصیلی، در طول سال مورد توجه ویژه‌ قرار گرفته است تا ضعف آموزشی او جبران شود. بر همین اساس، اهتمام خاص مدرسه بر اساس آیین‌نامه اجرایی و وظایف انسانی، همراه کردن اولیا برای تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموز بوده اما پس از آخرین حضور اولیای دانش‌آموز، روز بعد از آن، وی را به مدرسه نفرستادند.

آموزش و پرورش ورامین تصریح کرده است: اقدام قانونی و قضایی به دلیل نشر خبر غیرواقع و کذب حتی پس از اخطار مقامات نظارتی، برای آموزش و پرورش محفوظ است.

 مادر این دانش آموز در گفت وگو با رسانه ها ادعا کرده است از مدیر مدرسه خواهش کرده که اجازه دهد تا فرزندش به کلاسش بازگردد و از روش دیگری برای گوشزد کردن این مورد استفاده کنند؛ ولی مدیر به او گفته است که حتی درس محمدطا‌ها نیز خوب نیست و معلمش هم از او راضی نیست برای همین فعلا نمی‌تواند در مدرسه درس بخواند. او گفته است من این ماجرا که درس او خوب نیست را از معلم محمدطا‌ها پیگیری کردم. او به من گفت: در آن روز، چند تا از دانش آموزان شروع به کتک کاری با محمدطا‌ها می‌کنند که او برای دفاع از خودش با آن‌ها گلاویز شده است. همچنین معلم به این موضوع اشاره کرد که درس فرزندم رو به پیشرفت است و مشکلی از این بابت وجود ندارد. 

ارسال نظر