زمان مطالعه: 4 دقیقه

تعمیرکار لوازم‌خانگی در بندرعباس کلاهبردار از آب درآمد/ او طعمه هایش را از سایت دیوار پیدا می کرد

مرد جوانی که در نقش تعمیرکار لوازم‌خانگی از کاربران سایت دیوار کلاه‌برداری می‌کرد، در بندرعباس دستگیر شد.
11 دی 1402
شناسه : 102117
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/102117
179+
بالا
مرد جوانی که در نقش تعمیرکار لوازم‌خانگی از کاربران سایت دیوار کلاه‌برداری می‌کرد، در بندرعباس دستگیر شد.

حادثه 24 - مرد جوانی که در نقش تعمیرکار لوازم‌خانگی از کاربران سایت دیوار کلاه‌برداری می‌کرد، در بندرعباس دستگیر شد.

  این فرد 35 ساله  پس از حضور در منازل بیش از 50 نفر کاربر، به بهانه خرابی قطعه و تعمیر آن، قطعات را با خود می‌برد،مبلغی بیعانه نیز دریافت می‌کرد و از آنجا خارج می‌شد. وی برای جلب اعتماد صاحبان کالا ، قبض  با سربرگ شرکت صوری  و با مهر جعلی  برای آن‌ها صادر می‌کرد . وی سپس در  بازار آزاد قطعات را به فروش می‌رساند. مالباختگان  پس ‌از آن روز موفق نشدند با تعمیرکار تماس برقرار کنند و متوجه شدند که  با مرد شیادی  روبرو هستند،بلافاصله با همان قبض جعلی  به پلیس فتا مراجعه و شکایت خود را مطرح کردند.

   کلاه‌بردار در منزل شاکی

زن جوانی با در دست داشتن شکوائیه  بیان داشت که فردی به‌عنوان تعمیرکار ، لباسشویی را از کار انداخته و حتی قطعه‌ای از این دستگاه را با خود برده و آن را پس نمی‌دهد. وی گفت: شهریورماه گذشته  ماشین لباسشویی‌ام دچار مشکل کوچکی شده بود. کمی سروصدا می‌کرد، دنبال تعمیرکار بودم تا اینکه در سایت دیوار با آگهی ثبت‌شده‌ای به‌عنوان شرکت تعمیرکار لوازم‌خانگی برخورد کردم ، با شماره ذکرشده تماس گرفتم و ساعاتی بعد، فرد تعمیرکار به همراه یک خانم جوان وارد منزل ما شدند. این مالباخته ادامه داد: آن فرد بعد از بررسی ماشین لباسشویی، و تصویربرداری و عکاسی از ماشین لباسشویی، قطعاتی را برای تعمیر با خود برد، پس از چند روز پیگیری مداوم، تعمیرکار مذکور قطعه‌ها را بر روی ماشین لباسشویی نصب کرد و با ادعای اینکه این  قطعه‌ها تعویض شده  و با نشان دادن  فاکتور با سربرگ شرکت ،  مبلغ 6 میلیون تومان از ما دریافت کرد .

شاکی گفت: لباسشویی خراب‌تر شده بود .دوباره  تماس گرفتیم،  وی این بار به بهانه تعمیر، دیگ آن را با خود برد و دیگر جوابگوی تماس نبود،حدود 3 ماه من پیام می‌دادم و زنگ می‌زدم نمی‌دانستم کجا باید دنبالش بگردم تا اینکه به پلیس فتا مراجعه و شکایت خود را ثبت کردم.چند روز گذشته تماس گرفتند که متهم دستگیرشده است. زمانی که به پلیس فتا مراجعه کردم متوجه شدم افراد زیادی مانند من ،فریب این کلاه‌بردار را خورده‌اند .

   جلب اعتماد مشتری

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان  در رابطه با شناسایی و دستگیری عامل کلاه‌برداری با درج آگهی جعلی تعمیرات لوازم‌خانگی در برنامه دیوار‎ گفت:در پی ‏شکایت فردی مبنی بر مشاهده آگهی تعمیرات لوازم‌خانگی در ‏برنامه دیوار که منجر به کلاه‌برداری شده بود ، موضوع در دستور کار کارشناسان ‏پلیس فتا قرار گرفت. سرهنگ احسان بهمنی ادامه داد : پس از اخذ اظهارات شاکی در بررسی‌های اولیه مشخص شد شاکی با مشاهده آگهی تعمیرات لوازم‌خانگی اقدام به برقراری ارتباط با فرد درج کننده آگهی نموده، که پس از توافق با وی و حضور در محل و بردن قطعات ماشین لباسشویی و واریز بیعانه جهت تعمیر و خرید قطعه جانبی مبلغ 100 میلیون ریال به‌حساب شاکی واریز کرده است و بعدازآن متهم دیگر پاسخگوی وی نبوده است.

این مقام مسئول بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و پلیسی و بررسی مستندات جمع‌آوری‌شده متهم را مورد شناسایی قراردادند و طی هماهنگی با مرجع قضایی، وی را دستگیر کردند و پس از بازجویی‌های فنی متهم به بزه ارتکابی اعتراف کرد .سرهنگ بهمنی گفت:  با توجه به اینکه در این شگرد، فرد با حضور در محل و دریافت قطعات ماشین لباسشویی و ظرفشویی شاکیان و ارائه فاکتور جعلی همراه با مهر جهت جلب اعتماد شاکیان اقدام به کلاه‌برداری می‌کرد.

   به نمایندگی‌های معتبر و یا مغازه‌داران معتبر مراجعه کنید

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان به شهروندان توصیه کرد:  فریب آگهی‌های جعلی کلاه‌برداران را نخورید و جهت تعمیرات لوازم‌خانگی به نمایندگی‌های معتبر و یا مغازه‌داران معتبر مراجعه نمایید و صحت اطلاعات ارائه‌شده به آن‌ها توسط ارائه‌دهنده خدمات را بررسی کنید.

سرهنگ بهمنی با تاکید براینکه شرکت‌های خدماتی دارای نماد الکترونیکی و صفحه رسمی هستند،  ادامه داد: در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره‌گیری 096380 مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

آخرین اخبار «حوادث هرمزگان» را در صفحه حوادث هرمزگان و حوادث بندرعباس حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر