زمان مطالعه: 1 دقیقه

همه چیز درباره گروه هکری گنجشک درنده

گنجشک درنده نام گروه هکری است که آبان سال 1400 هم مدعی شد پمپ بنزین های ایران را در یک حمله سایبری از کار انداخته است.
27 آذر 1402
شناسه : 101519
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/101519
354+
بالا
این گروه هکری در سال 1400 مسئولیت حملات سایبری به شرکت راه آهن و وزارت راه و شهرسازی را هم به عهده گرفته بود.
گنجشک درنده نام گروه هکری است که آبان سال 1400 هم مدعی شد پمپ بنزین های ایران را در یک حمله سایبری از کار انداخته است.

حادثه 24 - گنجشک درنده نام گروه هکری است که آبان سال 1400 هم مدعی شد پمپ بنزین های ایران را در یک حمله سایبری از کار انداخته است.

این گروه هکری که تقریبا دو سال بعد از آن ماجرا، 27 آذر 1402 هم جایگاه های سوخت ایران را هک کردند در بیانیه ای مدعی شده اند که در پاسخ به اقدامات ایران در منطقه این حملات سایبری را تدارک دیده اند. همین کد کافی است که ادعای آن ها درباره مستقل بودنشان با شبهه مواجه شود و مشخص شود که از سوی یکی از کشورهای منطقه حمایت می شوند.

گروه هکری گنجشک درنده مدعی است که آن ها هکتیویست یا هکر کنشگر هستند اما بنابر روایت صدا و سیما و خبرگزاری های داخل کشور و شواهدی که درباره نحوه فعالیت این گروه وجود دارد؛ مشخص است گروه هکری گنجشک درنده از سوی اسراییل حمایت می‌شود. به ویژه اینکه حملات سایبری این گروه هکری با پوشش خبری رسانه های اسرائیل مثل رادیو صدای اسرائیل یا روزنامه اورشلیم پست همراه می شود.

گروه هکری گنجشک درنده پیش‌تر هم مدعی شده بود که تیرماه امسال به کارخانه‌ های تولید فولاد ایران حمله سایبری کرده است. این گروه هکری در سال 1400 مسئولیت حملات سایبری به شرکت راه آهن و وزارت راه و شهرسازی را هم به عهده گرفته بود.

این خبر را نیز بخوانید:

آخرین خبر از هک شدن پمپ بنزین‌ها / به پمپ بنزین ها مراجعه نکنید

 

ارسال نظر